اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد

کسب رتبه برتر در توسعه مبارزات غیرشیمیایی در کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: این سازمان برای تولید محصول سالم با رعایت گسترش مبارزات غیرشیمیایی در کشور مقام نخست را کسب کرد.

کسب رتبه برتر در توسعه مبارزات غیرشیمیایی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از جهاد کشاورزی سمنان، سیدمجید موسوی امروز افزود: این مقام حاصل مدیریت اصولی و منطقی در استفاده مناسب از پتانسیل‎های فنی استان سمنان برای دست‎یابی به امنیت غذایی، کاهش مصرف سموم و کاهش مبارزه شیمیایی محصولات جالیز و سبزی استان سمنان بوده است.

وی مهم‎ترین اقدامات بخش حفظ نباتات سازمان در تولید محصول سالم با تکیه بر گسترش مبارزات غیرشیمیایی سازمان را تدوین برنامه و تعیین سطوح اجرای طرح مدیریت تلفیقی مبارزه با آفات (IPM) به تفکیک شهرستان‎ها، اجرای طرح اختصاص کد 16 رقمی محصول سالم برای حدود سه هزار نفر از بهره‎برداران زیرپوشش طرح IPM و تهیه آمارنامه محصولات سالم زراعی و باغی استان سمنان اعلام کرد.

موسوی ردیابی باقی‎مانده سموم در حداقل 20 مورد از محصولات کشاورزی از جمله پسته، اجرای دستورالعمل تضمین کیفیت محصولات کشاورزی با انتخاب سایت‎های اجرایی مشترک به منظور هدفمند کردن همه فعالیت‎های محصول سالم در یک سایت و دریافت گواهی استاندارد تشویقی برای سبزی و پیگیری دریافت گواهی برای محصولات انگور، پسته، سیب و انار در تمام محصولاتی که زیرپوشش IPM و نظارت شبکه مراقبت هستند را از دیگر اقدامات ذکر کرد.

این مسئول تمرکز فعالیت کارشناسان شبکه مراقبت در مراکز خدمات بر روی تولید محصول سالم، انجام هماهنگی لازم با دانشکده‎های کشاورزی استان سمنان در جهت هدایت موضوعات پایان‎نامه‎های دانشجویی در موضوعات IPM و تولید محصول سالم، مجاب کردن فروشگاه‎های سموم برای معرفی و فروش فرآورده‎های بیولوژیک و غیرشیمیایی به کشاورزان در راستای گسترش تولید محصول سالم و جایگزینی مواد بیولوژیک برای کنترل آفات به جای سموم را بیان کرد.

انتهای پیام/2249/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول