اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی انزلی:

شن‌اندود کردن ماهی نشانه تازگی آن نیست

رئیس شبکه دامپزشکی انزلی با بیان اینکه بازرسی بهداشتی از مراکز عرضه ماهی انجام می‌شود، گفت: شن‌اندود کردن ماهی و یا آب پاشیدن مداوم به آن، نشانه‌ تازگی ماهی نیست و مردم در خرید دقت کنند.

شن‌اندود کردن ماهی نشانه تازگی آن نیست

نوید صفرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی با اشاره به فعالیت دامپزشکی این شهرستان اظهار کرد: دامپزشکی تنها معطوف به درمان دام نیست بلکه تمام امور مانند مبارزه با بیماری‌های دامی و بیماری‌های قابل انتقال انسان و دام، نظارت بر تولید، حمل، توزیع و عرضه فرآورده خام دامی و مواد غذایی جزو وظایف دامپزشکی است.

وی، با اشاره به اینکه دامپزشکی حدود 90 سال خدمت‌رسانی به روستاییان و دامداران و مناطق محروم و صعب‌العبور را در کارنامه افتخارات خود دارد، گفت: امروزه با افزایش سطح بهداشت و عملکرد دامپزشکی وقوع یک بیماری با ایجاد تلفات در چند رأس دام، سریعاً منجر به تشکیل تیم مدیریت بحران در دامپزشکی می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی انزلی، بزرگ‌ترین دغدغه امروز دامپزشکی را حفظ سلامت و ایجاد امنیت غذایی مردم دانست و افزود: نظارت بر عرضه فرآورده‌های خام دامی بیشتر معطوف به مناطق و حوزه شهری است.

وی، از مردم خواست همکاری متقابلی با بازرسان بهداشتی دامپزشکی داشته باشند و به هنگام خرید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی بر رعایت اصول بهداشتی دقت کنند.

صفرزاده، با تصریح بر اینکه مردم از فروشنده مطالبه محصول غیر بهداشتی نداشته باشند، گفت: مردم از درخواست مرغ قطعه‌بندی شده و یا خارج از بسته‌بندی و نیز خرید گوشت در معابر برون شهری که گاهی از کشتار غیر مجاز به دست افراد سودجو صورت گرفته و از تخلفات بهداشتی محسوب می‌شود، خودداری کنند.

وی به آغاز فصل صید و صیادی اشاره کرد و یادآور شد: بازرسی‌های بهداشتی از مراکز عرضه ماهی انجام می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی انزلی، به مردم توصیه کرد که شن‌اندود کردن ماهی و یا آب پاشیدن مداوم و خیس کردن ماهی و یا خون‌آلود کردن سر ماهی نشانه‌های تازگی ماهی نیست.

وی با هشدار نسبت به عرضه ماهی حرام گوشت خاطرنشان کرد: مردم در خرید ماهی دقت لازم را داشته باشند.

صفرزاده، درآستانه عید سعید قربان، تصریح کرد: هر ساله دامپزشکی در تمام جایگاه‌های عرضه دام زنده که توسط شهرداری انزلی مشخص شده است، در قالب گروه‌های بازرسی سیار حاضر می‌شود و بازرسی قبل و پس از کشتار را انجام می‌دهد.

وی، با بیان اینکه مردم از مشاوره‌های بهداشتی دامپزشکی که به صورت رایگان است، بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: تلفن گویای 1512 در تمام شهرستان‌های استان از جمله انزلی فعال است و در هر هنگام از شبانه‌روز در صورت نیاز شهروندان شبکه دامپزشکی پاسخگو می‌شود.

انتهای پیام/84002/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول