اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی اعلام کرد

امدادرسانی هلال احمر آذربایجان غربی به 5900 حادثه‌دیده

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از امدادرسانی به بیش از 5 هزار و 900 حادثه‌دیده در حوادث مختلف در طول شش ماه نخست سال جاری خبر داد.

امدادرسانی هلال احمر آذربایجان غربی به 5900 حادثه‌دیده

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه یحیی زینالپور عصر امروز در نشست خبری که در سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی برنامه‌های متعدد و متنوعی را برای اجرا در هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی در استان در نظر گرفته است.

وی در این جلسه به ارائه گزارشی از عملکرد امدادی نیروهای هلال احمر استان در شش ماه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان در این مدت به بیش از 721 حادثه امدادرسانی کرده‌اند.

زینالپور با اعلام اینکه بیش‌ترین بخش امدادرسانی در زمینه عملیات امداد و نجات جاده‌ای با پوشش امدادی 429 حادثه بوده است، تصریح کرد: میزان حضور نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان در حوادث مختلف در نیمه نخست سال جاری 26 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی تعداد کل حادثه‌دیدگان در حوادث مختلف امدادرسانی شده توسط نیروهای امدادی هلال احمر استان را افزون بر 5 هزار و 900 نفر عنوان کرد و افزود: برای امدادرسانی به این تعداد افراد در سال جاری بیش از 850 میلیون ریال هزینه صرف شده است.

زینالپور به اجرای طرح عملیاتی شعب هلال احمر استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: این طرح از طرح‌های مهم اجرا شده توسط جمعیت هلال احمر استان در طول سال جاری بوده که در قالب آن اطلاعات مربوط به شعب هلال احمر شهرستان‌های استان جمع‌آوری و ذخیره شده است.

وی از ارائه و تأمین داروی بیش از 20 هزار بیمار در داروخانه‌های جمعیت هلال احمر استان در طول شش ماه نخست سال جاری خبر داد و افزود: این در حالی است که مشکلات متعددی در زمینه تأمین دارو در کشور وجود داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با اشاره به آغاز اعزام حجاج آذربایجان غربی برای ادای مناسک حج، از واکسیناسیون بیش از 4 هزار حجاج توسط نیروهای هلال احمر استان اشاره کرد و گفت: در این ارتباط نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های قبلی به عمل آمده مشکلی در تأمین واکسن حجاج نداشتیم.

وی به اجرای فاز نخست طرح دادرس اشاره کرد و گفت: این طرح در 60 مدرسه ارومیه اجرا شد و اجرای فاز دوم آن نیز با آغاز سال تحصیلی جدید در 912 مدرسه از مدارس استان آغاز شده است.

زینالپور در ادامه به صورت اجمالی به برنامه‌های اجرا شده در هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی در استان اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست‌های آموزشی مختلف در شوراهای آموزشی شهرستان، برگزاری مسابقات نقاشی و انشانویسی در مهد کودک‌ها و مدارس، اجرای مانورهای ایمنی در مهد کودک‌ها همزمان با روز کودک و ایمنی و اجرای برنامه‌های آموزشی در کانون اصلاح و تربیت زندان‌های ارومیه از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/61006/ک40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول