اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست مشترک نمایندگان مجلس و شورای شهر کرج مطرح شد

کرج نیازمند مدیریت یکپارچه و واحد

نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و همچنین شورای اسلام شهر در نشستی مشترک بر ضرورت مدیریت یکپارچه و واحد برای اداره بهتر این شهرستان تاکید کردند.

کرج نیازمند مدیریت یکپارچه و واحد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، نشست مشترک نمایندگان شهرستان کرج در مجلس شورای اسلامی با اعضای چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان بعد از ظهر امروز برگزار شد.

در این نشست، محمد جواد کولیوند یکی از نمایندگان مردم کرج در خانه ملت طی سخنانی اظهار داشت: اهمیت فعالیت شوراها بر کسی پوشیده نیست و اعضای شورا نقش بسیار مهمی در مدیریت صحیح و علمی شهرها دارند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که هیچ‌کس بی‌نیاز از نظارت نیست، در سال گذشته قانونی برای افزایش نظارت بر عملکرد مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس از سوی خود آنها به تصویب رسید که احساس می‌شود این نظارت‌ بر عملکرد شوراها نیز لازم است.

این نماینده مجلس با اشاره به اختیارات و وظائف شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: کرج با مشکلات و کمبودهایی که دارد، نیازمند شورای شهری عملگرا است و امیدواریم نمایندگان مردم در دوره چهارم، طی مدت 4 سال حضور خود، بتوانند وعده‌های داده شده به مردم را محقق کنند.

کولیوند تاکید کرد: تحقق این مهم نیازمند داشتن برنامه‌ای اصولی، علمی و کارشناسی شده و همراهی و تعامل اعضای شورا با نهادها و دستگاه‌های مختلف است.

وی افزود: همچنین یکی از مهمترین نیازهای کرج بهره‌مندی از بخش خصوصی در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها است و باید شورای شهر شرایطی را فراهم کند تا در انجام پروژه‌ها و طرح‌ها از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استقبال شود.

* قانون باید محور تمام کارهای شورای شهر باشد

در بخش دیگری از جلسه فوق، عزیز اکبریان دیگر نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت و گفت: برای موفقیت طرح‌ها و پروژه‌ها ملاک اصلی باید عمل به قانون باشد و در مدیریت شهری کرج نیاز است که فعالیت‌های شورا و شهرداری به طور کامل منطبق بر قانون باشد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر با داشتن روحیه تعامل و همکاری میان شورای شهر کرج با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف، می‌توان طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی کلان را بدون حاشیه و پرداخت هزینه اضافی، اجرا کرد.

اکبریان متذکر شد: در اجرای این طرح‌ها باید از ظرفیت‌های کرج و همچنین بخش خصوصی و مردم ساکن این شهرستان استفاده کرد و می‌توان با وحدت و همدلی و بهره‌مندی از نظرات کارشناسان و افراد متخصص بسیاری از مشکلات و کاستی‌ها را از پیش روی برداشت.

وی تاکید کرد: کرج دارای افراد متخصص و دلسوز بسیاری است و با بهره‌مندی از نیروهای بومی، باید آینده‌ای بهتر را برای شهرستان و مردم فراهم کرد.

نماینده مردم کرج در خانه ملت با اشاره به انتخاب علی ترکاشوند به عنوان شهردار جدید این شهرستان گفت: اینکه از میان نیروهای بومی فردی به عنوان شهردار انتخاب شده است، ما از آن استقبال می‌کنیم و معتقدیم که برای اداره بهتر کرج نیاز به حضور نیروهای غیر بومی نیست.

لازم به توضیح است،‌ در این جلسه که بیشتر برای دریافت نظرات نمایندگان کرج در مجلس شورای اسلامی و به میزبانی شورای شهر برگزار شد، برخی از اعضای شورا نیز دیدگاه‌های خود را به صورت خلاصه در اداره بهتر مرکز استان البرز مطرح کردند.

در این جلسه، بر لزوم مدیریت واحد و یکپارچه برای اداره بهتر شهرستان کرج از سوی طرفین تاکید شد.

انتهای پیام/2302/ک40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول