اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت سیمرغ یزد:

فاز دوم تولید تخم مرغ سیمرغ بهمن ماه امسال بهره‌برداری می‌شود

مدیر شرکت سیمرغ یزد از راه‌اندازی و بهره‌برداری فاز دوم تولید تخم مرغ در شرکت سیمرغ در استان یزد طی بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این فاز، تولید تخم مرغ در شرکت سیمرغ به سالانه 10هزار تن می‌رسد.

فاز دوم تولید تخم مرغ سیمرغ بهمن ماه امسال بهره‌برداری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، وحیدرضا دهقانی‌زاده، ظهر امروز در بازدید خبرنگاران و مسئولان دامپزشکی استان یزد از این واحد تولیدی به مناسبت هفته دامپزشکی اظهار داشت: سیمرغ در حال حاضر روزانه 13 تن تخم مرغ تولید می‌کند که با راه‌اندازی فاز دوم آن در بهمن ماه سال جاری، این میزان به روزانه 27 هزار تن و سالانه 10 هزار تن افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر تنها یک فاز از شرکت سیمرغ در حال فعالیت است اما در آینده این واحد به پنج فاز ارتقا می‌یابد و تحولی بزرگ در تولید تخم مرغ در استان یزد ایجاد می‌شود.

دهقانی‌زاده عنوان کرد: با راه‌اندازی فاز دوم این مجتمع در بهمن ماه امسال، قادر خواهیم بود 100 درصد نیاز استان یزد در زمینه تخم مرغ را تامین کنیم و صادرات خود را به استان‌ها و شهرهای همجوار افزایش دهیم.

مدیر شرکت سیمرغ یزد ادامه داد: در حال حاضر با تولید سالانه 4هزار تن تخم مرغ، محصول خود را به کرمان و بندرعباس نیز صادر می‌کنیم و صادرات آزمایشی به برخی کشورها نیز انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه سلامت محصول و عاری بودن تخم مرغ از آنتی بیوتیک و آفلاتوکسین برای تجار خارجی بسیار حائز اهمیت است، تاکید کرد: در صادرات آزمایشی که به کشورهای گرجستان، قطر، عمان و بحرین داشته‌ایم، تولید این واحد مورد پسند آنها واقع شده و با این حساب، از هم‌اکنون توان اداره بازار خارجی را نیز داریم.

دهقانی‌زاده خاطرنشان کرد: میزان مصرف تخم‌مرغ در استان یزد روزانه کمتر از 28 تن است و در صورتی که بتوانیم روزی 27 تن تولید تخم مرغ داشته باشیم، با توجه به حضور رقبای دیگر در بازار، غالب محصول سیمرغ صادر می‌شود.

وی با اشاره به کنترل‌های ویژه‌ای که بر روی این واحد تولیدی توسط دامپزشکان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: از مرحله تولید دان مرغ در مزرعه تا مرحله بسته‌بندی و عرضه تخم‌مرغ توسط دامپزشکی نظارت می‌شود.

دهقانی‌زاده تاکید کرد: در جیره غذایی طیور آنتی‌بیوتیک وجود ندارد و به هیچ وجه هیچ سمی نیز در مزرعه مصرف نمی‌شود زیرا برای مبارزه با حشرات از روش‌های بیولوژیک استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه در این واحد در حال حاضر ظرفیت نگهداری 250 هزار قطعه مرغ تخم‌گذار را دارد عنوان کرد: اما فعلا 232 هزار قطعه مرغ تخم‌گذار در قفس‌ها وجود دارد که هر یک از آنها بین 52 تا 80 هفته سن دارند.

مدیر شرکت سیمرغ ادامه داد: در انبار این شرکت نیز تنها تولیدات روز نگهداری می‌شود و محصولی برای انبار کردن باقی نمی‌ماند و در بازار مصرف عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه قسمت بسته‌بندی تخم مرغ این واحد در حال حاضر نیمه مکانیزه است، خاطرنشان کرد: در فاز دوم، بسته بندی به صورت کاملا مکانیزه انجام می‌شود و دست انسان به هیچ وجه با تخم مرغ در تماس نیست.

در این بازدید که حدود 20 خبرنگار در آن حضور داشتند، از بخش‌های مختلف تولید و بسته‌بندی تخم مرغ بازدید شد.

تخم‌ مرغ در این واحد تولیدی به وسیله نوار نقاله از سالن جمع‌آوری می‌شود و توسط نوار نقاله به سالن بسته‌بندی منتقل می‌شود.

واحد بسته‌بندی که به طور کامل از سالن نگهداری مرغ‌ها جداست توسط این نوار نقاله به یکدیگر متصل می‌شوند. تخم‌ مرغ‌ها به صورت اتوماتیک و توسط نیروها جداسازی می‌شوند و تخم‌مرغ‌های سالم پرینت تاریخ شده و بسته‌بندی می‌شوند و تخم‌ مرغ‌های کثیف وارد اتاق پولیش شده و تمیز می‌شوند و تخم‌مرغ‌های شکسته نیز پس از جداسازی زرده و سفیده، به تخم مرغ مایع تبدیل می‌شوند.

انتهای پیام/2464/ک40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول