اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مراسم رونمایی از تألیفات سازمان دارالقرآن/1

بحرالعلوم: سبک زندگی قرآنی به الگویی برای خانواده‌ها تبدیل شود

معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن‌الکریم با اشاره به اهمیت ترویج سبک زندگی قرآنی گفت: شورای تألیف سازمان دارالقرآن در راستای تحقق فرمایشات رهبری کتاب‌هایی در خصوص این موضوع مهم تألیف و منتشر کرده است تا الگویی برای خانواده‌ها باشد.

بحرالعلوم: سبک زندگی قرآنی به الگویی برای خانواده‌ها تبدیل شود

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، «محمد مهدی بحرالعلوم» معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن‌الکریم در مراسم رونمایی از جدید‌ترین تألیفات این سازمان گفت: معاونت آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن وظیفه محتوایی آثار و کتاب‌های تالیف شده در زمینه قرآن را دارد که در این زمینه با همکاری برخی از  فعالان قرآنی ادارات دارالقرآن در استان‌ها و بخشی از موسسات مردمی فعالیت‌هایی انجام شده است.

ثمردهی اردوهای قرآنی دهه 60 را احیا می‌کنیم

بحرالعلوم با بیان اینکه طرح‌های گوناگونی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغاز شده است که اکنون با حمایت فعالان قرآنی در حال ارتقاء است، تصریح کرد: امسال چند حوزه جدید یا حوزه‌هایی که کمتر به آن پرداخته می‌شد به جریان انداختیم که یکی از مهمترین آنها آموزش استعداد‌های درخشان قرآنی بود.

وی ادامه داد: در  سال 91 که جشنواره نغمه‌های قرآنی با حضور بیش از 4 هزار استعداد درخشان قرآنی پسر از سنین 12 تا 18 سال برگزار شد، نوجوانان قرآن‌دوست تلاوت‌های تقلیدی خود را برای سازمان دارالقرآن فرستادند که از این تعداد 400 نفر در مرحله اول گزینش و وارد آموزش‌های تخصصی قرآن در استان‌ها شدند.

بحرالعلوم برگزاری دوره استعدادهای درخشان قرآنی را آغازگر انقلابی در عرصه قرآنی عنوان کرد و گفت: طرح آموزش استعداد‌های درخشان قرآنی قصد دارد همچون طرح‌های قرآنی دهه 60 که توسط استاد خدام حسینی تشکیل شده بود، فعالان قرآنی همگام با تربیت قرآنی تربیت کند.

دور دوم اردوی استعدادهای درخشان قرآنی در مشهد برگزار می‌شود

وی استعداد‌های درخشان قرآنی را افرادی دانست که نه تنها از نظر قرآن و حوزه تلاوت بلکه از لحاظ اخلاقی نیز قرآنی عمل می‌کنند و ادامه داد: نخستین اردوی استعداد‌های درخشان قرآنی 26 تا 29 شهریورماه در اردوگاه شهید حقانی البرز با حضور اساتید صوت، لحن و مفاهیم برگزار شد که قصد داریم دور دوم این اردوها را با حضور این 100 نفر از استعداد‌های برتر قرآنی سراسر کشور تا پایان سال جاری در مشهد مقدس برگزار کنیم.

بحرالعلوم با اشاره به تقویت این 100 نفر در اردوی استعداد‌های درخشان اظهار داشت: پس از اتمام اولین دور اردوی استعداد‌های درخشان قرآنی ما این افراد را به صورت غیرحضوری و نظارت از راه دور تحت آموزش و ارزیابی قرار دادیم تا بتوانیم در افقی 9 ساله که شامل سه دوره سه ساله است آنها را تحت آموزش و تربیت قرآنی قرار دهیم که در پایان این دوره‌ها افرادی قرآنی و مبتکر در حوزه قرائت و حفظ قرآن که از نظر شخصیتی نیز از الگوهای قرآنی محسوب شوند، تربیت کرده باشیم.

اردوی استعدادهای درخشان قرآنی برای خواهران نیز برگزار می‌شود

معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن‌الکریم از برگزاری اردوهای استعدا‌د‌های درخشان قرآنی برای خواهران خبر داد و افزود: برگزاری این اردوها و ایجاد موج قرآنی در بین بانوان فعال قرآنی نیازمند کارشناسی و تامین بودجه است که امیدواریم بتوانیم این امر را در سال آینده تحقق دهیم.

وی در خصوص برگزاری جلسات ثابت و محوری حفظ قرآن برای دستیابی و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن تصریح کرد: سازمان دارالقرآن فاز اول جلسات حفظ قرآن را با تشکیل 50 جلسه در سراسر کشور آغاز کرده است تا بتوانیم در استان‌های مختلف نهادهای مردمی را در چرخه فعالیت‌های قرآنی وارد کنیم.

برگزاری دوره تربیت مدرس قرآن در 6 استان

معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن‌الکریم در ادامه به برگزاری دوره‌های تربیت مدرس قرآن در 6 استان کشور خاطرنشان کرد: ما برای تربیت اساتید قرآنی و خودباوری در بین فعالان قرآنی دوره‌های تربیت مدرس قرآن  را در 6 استان کشور برگزار کردیم که مقدمات اجرای آن در حال بررسی است.

بحرالعلوم در رابطه با انتشار کتاب‌هایی توسط سازمان دارالقرآن اظهار داشت: تعریف و تدوین نرم‌افزار‌های قرآنی از سه سال گذشته در دستور کار سازمان دارالقرآن قرار گرفته است که اساتیدی همچون «معارف»، «میرباقری»، «پرویز» و «حاجی شریف» اعضای شورای تالیف این کتاب‌ها به شمار می‌آیند.

وی با اشاره به اهمیت ترویج سبک زندگی قرآنی که سال گذشته رهبر معظم انقلاب در خصوص آن نکاتی را مطرح فرمودند، گفت: شورای تالیف سازمان دارالقرآن در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری کتاب‌هایی در خصوص این موضوع مهم تالیف و منتشر کرده است تا الگویی برای خانواده‌ها باشد.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول