اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

نرمش قهرمانانه ریشه در مبانی فکری انقلاب دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: نرمش قهرمانانه‌ای که مقام معظم رهبری در حوزه سیاست خارجی مطرح کرده‌اند ریشه دیرینه‌ای در مبانی فکری انقلاب اسلامی ما دارد.

نرمش قهرمانانه ریشه در مبانی فکری انقلاب دارد

هادی شوشتری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به مقوله نرمش قهرمانانه و الزامات آن اظهار داشت: نرمش قهرمانانه‌ای که مقام معظم رهبری در حوزه سیاست خارجی مطرح کرده‌اند ریشه دیرینه‌ای در مبانی فکری انقلاب اسلامی ما دارد.

نماینده مردم قوچان در ادامه افزود: با حفظ اصول و استراتژی‌های انقلاب اسلامی که برگرفته از قانون اساسی و آرمان‌ها و دیدگاه‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است، می‌توانیم در رویکردها و تاکتیک‌ها متناسب با اقتضائات روز مانور‌ بدهیم.

شوشتری در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص ارتباط با دولت‌های خارجی به ویژه آمریکا با توجه به نرمش قهرمانانه گفت: جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها به لحاظ بنیادی و اصولی مشکلی ندارد و همه کشورها حتی آمریکا با حفظ احترام متقابل و حفظ حاکمیت و اصول بنیادین حاکم بر روابط بین‌المللی چنانچه بخواهند با ایران رابطه داشته باشند ایران مشکلی در تنظیم رابطه و توسعه و گسترش روابط ندارد.

وی افزود: ما در اکثر کشورهای دنیا سفیر داشته و روابط دیپلماتیک نیز داریم و در مورد آمریکا هم فصل جدیدی در رفع بعضی از مسائل به وجود آمده است.

شوشتری با اشاره به اینکه مسائل و روابط بین‌الملل و سیاست خارجی از پیچیدگی خاصی برخوردار است، گفت: در حوزه سیاست خارجی ما نه یک دوست دائمی و نه یک دشمن دائمی داریم بلکه آنچه برای همه کشورها مهم است منافع ملی است همانگونه که بازیگران بین‌المللی نیز دنبال منافع خودشان هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: دیپلمات‌های ایرانی از هوشمندی و پختگی لازم در این زمینه برخوردارند تا منافع ملی جمهوری اسلامی ایران را پیگیری کنند.

شوشتری با اشاره به عملکرد رئیس جمهور نیز گفت: با توجه به گفتمان آقای روحانی در فرآیند انتخابات ریاست جمهوری در خرداد 92 پیش‌بینی می‌شد چنانچه ایشان به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود ما شاهد یک رویکرد جدید در حوزه سیاست خارجی خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: همانگونه که در روز تحلیف روحانی برای اولین بار حدود 50 هیئت عالی رتبه سیاسی از رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، وزیر خارجه و فرستاده ویژه حضور داشتند شاهد اوج تحرک دیپلماتیک در مجمع عمومی سازمان ملل نیز بودیم.

وی گفت: روحانی در سازمان ملل با ادبیات فاخر و متین خود از موضع عزت با دنیا صحبت کرد و این است که دنیا با یک نگاه جدید توام با احترام به جمهوری اسلامی ایران نگاه می‌کند.

انتهای پیام/2202/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول