اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان:

شرکت‌های سهامی زراعی الگوی مناسبی برای افزایش تولید کشاورزان است

مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان گفت: شرکت‌های سهامی زراعی الگوی بومی مناسبی برای افزایش تولید کشاورزان است.

شرکت‌های سهامی زراعی الگوی مناسبی برای افزایش تولید کشاورزان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حمزه رادمنش ظهر امروز در حاشیه بازدید از شرکت سهامی زراعی جگین اظهار داشت: شرکت سهامی زراعی ایجاد نوعی نظام بهره‌برداری مناسب به منظور جلوگیری از کوچک شدن اراضی کشاورزی و ساماندهی نظام خرد و دهقانی است که با انجام عملیات تجهیز و نوسازی اراضی و اعمال مدیریت متمرکز مزرعه صورت می‌گیرد.

وی جلوگیری از خرد شدن اراضی زراعی به قطعات کوچک غیر اقتصادی و بهره‌برداری موثر از زمین، آب، وسایل کار و نیروی انسانی و همچنین افزایش میزان سطح زیرکشت و کاهش هزینه‌های تولید را از مهم‌ترین اهداف تاسیس شرکت سهامی زراعی دانست و افزود: فراهم کردن امکانات همه جانبه برای به کار بردن ماشین‌آلات نوین کشاورزی، مدیریت بهینه امور تولید، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، توسعه و بهره گیری از خدمات بیمه‌ای از دیگر اهداف و وظایف شرکت‌های سهامی زراعی است.

مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان گفت: شرکت‌ سهامی زراعی جگین در سال 86 به عنوان نخستین و بزرگ‌ترین شرکت سهامی زراعی استان با تعداد 570 نفر عضو و 12 میلیارد ریال سرمایه تاسیس شد.

رادمنش افزود: این شرکت سهامی زراعی 2200 هکتار زمین در اختیار دارد که متعلق به 570 خانوار کشاورز است و به طور میانگین هر خانوار 3.5 هکتار زمین در اختیار دارد.

وی ادامه داد: از این میزان زمین 1100 هکتار آن به صورت زراعی و 300 هکتار آن در قالب باغات نخل و گواوا و کنار کشت و کار شده است که در حال حاضر به طور متوسط سالیانه 27 هزار تن محصول به ارزش 2 میلیارد تومان برداشت می‌شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان با بیان اینکه این شرکت تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی خانوار منطقه و افزایش درآمد روستاییان داشته است، اظهار داشت: شرکت مذکور با 2 میلیارد تومان درآمد سالانه 2 هزار نفر به صورت دائم و موقت اشتغالزایی کرده است.

وی افزود: قبلا تشکیل شرکت‌های سهامی زراعی براساس تشخیص دولت بود اما در حال حاضر طبق تقاضای مردم تشکیل می‌شوند، در گذشته برای تشکیل این شرکت‌ها باید 51 درصد کشاورزان در آن مشارکت می‌کردند که در حال حاضر میزان مشارکت مقبولیت اکثریت مردم تلقی می‌شود.

رادمنش با بیان اینکه دولت از محل زمین‌های ملی به اندازه کشاورزان بلکه بیش از سهم کشاورزان زمین در اختیار شرکت‌های سهامی زراعی قرار می‌دهد، گفت: هم شرکت‌های تعاونی تولید و هم شرکت‌های سهامی زراعی هر یک نظام بهره‌برداری ویژه‌ای در بخش کشاورزی هستند که در شرکت‌های سهامی ـ زراعی مدیریت منابع به نحو بهتر بکار گرفته می‌شود.

وی در پایان یکی از روش‌های مراقبت از کشاورزی خرد در اجرای لایحه هدفمندی یارانه‌ها را تمرکز کشاورزان حول محور شرکت تعاونی تولید یا سهامی زراعی عنوان کرد که همه اینها با مدیریتی واحد و در ارتباط با شرایط طبیعی و اجتماعی محیط خود، امکان تولید بهتر محصولات کشاورزی را فراهم می‌آورند.

انتهای پیام/88002/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول