اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس‌راه کردستان عنوان کرد

رشد 22 درصدی تصادفات جاده‌ای در کردستان

رئیس پلیس‌راه کردستان از رشد 22 درصدی تصادفات جاده‌ای طی 6 ماه اول سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته در این استان خبر داد.

رشد 22 درصدی تصادفات جاده‌ای در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رمضان نادری ظهر امروز در مراسم تقدیر از نمونه‌های ترافیکی در سالن انجمن حمل و نقل مسافربری سنندج اظهار کرد: در استان کردستان در بحث تصادفات منجر به فوت نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته با رشد مواجه شده است.

رئیس پلیس‌راه کردستان با بیان این که برای کنترل اتوبوس‌ها و جلوگیری از بروز تصادفات اقداماتی از قبیل آموزش مدیران شرکت‌های مسافرتی و کنترل سلامت جسمی و روحی رانندگان انجام می‌شود افزود: همکاری بین پلیس راه، حمل و نقل و پایانه و نیز انجمن صنفی رانندگان استان مطلوب است و همین موضوع موجب جلوگیری از وقوع تصادفات اتوبوس‌ها در یک سال گذشته شده است.

به گفته نادری، استان کردستان چهار سال متوالی با کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای مواجه بود اما امسال متاسفانه آمار کشته‌های برون‌شهری افزایش یافت.

 رئیس پلیس‌راه کردستان گفت: حوادثی که برای اتوبوس‌های بین‌شهری در کشور پیش آمد، بحث کنترل آن‌ها به صورتی ویژه در دستور کار پلیس راه قرار گرفته است به طوری که تیم‌هایی نیز برای کنترل بیشتر اتوبوس‌ها به صورت شبانه‌روزی فعال شده‌اند.

نادری با بیان این که انسان به عنوان هوشمندترین عامل و عرصه ترافیک در کاهش تصادفات و سوانح نقش بسیار مهمی را دارد اظهار کرد: اهداف راهنمایی و رانندگی بر حمل و نقل روان‌سازی ترافیک است که همکاری و همراهی رانندگان و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی موجب کاهش تلفات تصادفات در محورهای  برون‌شهری خواهد شد.

رئیس پلیس‌راه کردستان خاطرنشان کرد: جاده‌های فرعی و روستایی هم بر اساس میزان تردد و تصادفات آن‌ها توسط تیم‌های ضربتی و به صورت مقطعی پوشش داده می‌شود.

نادری خاطرنشان کرد: این مراسم تقدیر از نمونه‌های ترافیکی هرساله به مناسبت هفته ناجا برگزار می‌شود.

رئیس پلیس‌راه کردستان در پایان با اشاره به این که قوانین رانندگی در جاده‌ها سبب کاهش تخلفات و تصادفات می‌شود اظهار امیدواری کرد هموطنان با رعایت سرعت مطمئنه و پیروی از قوانین جاده‌ای زمینه جلوگیری از حوادث و تصادفات را فراهم ‌کنند.

در پایان این مراسم از نمونه‌های ترافیکی استان کردستان تجلیل شد.

انتهای پیام/79016/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول