اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار آبادان خبر داد

انجام مرحله نخست مناقصه پل روگذر خلیج فارس در آبادان/ افتتاح 3 زمین چمن مصنوعی تا پایان آبان

شهرداری آبادان از انجام مرحله نخست مناقصه پل روگذر خلیج فارس در این شهر خبر داد.

انجام مرحله نخست مناقصه پل روگذر خلیج فارس در آبادان/ افتتاح 3 زمین چمن مصنوعی تا پایان آبان

 محمودرضا شیرازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: پل روگذر خلیج فارس در میدان طیب واقع می‌گیرد که تامین اعتبار شده و مرحله اول مناقصه آن نیز انجام شده است.

وی اضافه کرد: در بحث فضای سبز در طول 25 سال گذشته 21 پارک توسط شهرداری‌های گذشته احداث شده بود یعنی معادل 4.3 مترمربع سرانه فضای سبز شهری بوده است اما با اقدامات صورت گرفته در دو سال و نیم گذشته این میزان به 41 هکتار افزایش یافته است.

شهردار آبادان ادامه داد: به مساحت فضای سبز آبادان از سال 89 تاکنون 2.5 مترمربع افزایش یافته است که این امر حاصل تلاش شبانه روزی مجموعه شهرداری آبادان است.

وی تصریح کرد: همچنین در مدت دو سال و نیم گذشته، سالانه 70 هزار تن آسفالت توسط شهرداری تولید شده در حالی که طی 25 سال گذشته سالانه 28 هزار تن آسفالت در شهرستان انجام می‌شده که این رقم قابل قیاس با گذشته نیست.

شیرازی با بیان اینکه در بخش ماشین‌آلات سنگین نیز23 دستگاه به 47 دستگاه موجود در شهرداری که عمده آنها نیاز به تعمیر داشتند افزوده شده است عنوان کرد: در ناوگان اتوبوسرانی نیز طرح اتوبلیط اجرایی شده است.

وی بیان کرد: احداث کارخانه پسماند شهری، احداث هشت زمین اسکیت و هشت زمین چمن نیز از دیگر اقدامات شهرداری در دو سال و نیم گذشته بوده است.

*اجرای برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت

وی با اشاره به برنامه‌های آتی چهار ساله این شهرداری گفت: در قالب برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت، اقدامات شهرداری طراحی شده که با همکاری شورای اسلامی شهر و در راستای ارتقای وضعیت شهری اجرایی خواهند شد.

مدیر سامانه شهری آبادان اظهار کرد: تولید کود کمپوست با مشارکت بخش خصوصی، در بخش بهبود مدیریت شهری، طرح توسعه فضای سبز که در این طرح فاز سوم پارک معلم اجرایی خواهد شد و این در حالی‌ست که فاز اول و دوم اجرایی شده‌اند، پارک سوم فیه، پارک ساحلی بهمنشیر و کاشت نهال در معابر شهری از جمله دیگر اقدامات در دستور کار شهرداری است.

شیرازی خاطرنشان کرد: در حوزه تاسیسات شهری نیز آغاز به کار مجدد پارکینگ طبقاتی خلیج فارس با 25 میلیارد تومان اعتبار در هفت طبقه و ظرفیت 570 خودرو را داریم.

وی خاطرنشان کرد: کار احداث سه زمین چمن مصنوعی نیز آغاز شده است که در مناطق شطیط، شهرک دریا و سلج شرقی و غربی قرار خواهند داشت و تا پایان آبان ماه سال جاری افتتاح می‌شوند.

مدیر سامانه شهری آبادان تصریح کرد: در بخش عمران شهری نیز توجه به مناطق محروم شهری و رفع مشکلات این مناطق مدنظر است.

وی در پایان گفت: معابر اصلی شهر نیز همگی روکش خواهند شد و طرح جامع سرمایه گذاری برای مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران با استفاده از بسته‌های سرمایه‌گذاری، پیگیری طرح جامع گردشگری، توسعه فرهنگی، اجتماعی در شهر و تشکیل سازمان فرهنگی و هنری از جمله برنامه‌های آینده شهرداری برای ارتقای وضعیت شهری خواهند بود.

انتهای پیام/ 72001/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول