اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی سمنان خبر داد

افزایش بیش از 2 هزار هکتاری باغ‎های استان سمنان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از افزایش بیش از دو هزار هکتاری باغ‎های استان سمنان خبر داد.

افزایش بیش از 2 هزار هکتاری باغ‎های استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان سمنان، لطف‎الله رضایی اقدامات و فعالیت‎های شاخص یک ساله بخش باغبانی استان سمنان را تشریح کرد و گفت: در یک سال گذشته، باغ‎های استان سمنان بیش از دو هزار هکتار افزایش یافته که این افزایش بیشتر در محصولاتی نظیر زیتون، انار، زردآلو و سیب با پایه‎های رویشی (مالینگ) بوده است.

وی درباره تأمین نهال یارانه‎دار خاطر نشان کرد: 376 هزار اصله نهال یارانه‎دار زیتون، انار و سیب طی یک سال تأمین و برای توسعه باغ‎های بین متقاضیان توزیع شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در خصوص فاز دو مطالعه توسعه باغ‎ها در اراضی شیب‎دار گفت: این طرح در سطح 15 هزار هکتار با پیشرفت 45 درصدی در حال انجام است که بعد از اتمام کار مطالعات و استخراج نتایج حاصله و معرفی اولویت‎های ارقام قابل کشت در هر منطقه از استان سمنان، عملیات توسعه با کشت ارقام مورد نظر اجرا خواهد شد.

رضایی از اصلاح و نوسازی 10 هزار هکتار از باغ‎های درجه دو به عنوان یکی دیگر از اقدامات شاخص بخش باغبانی سازمان ذکر کرد.

وی افزود: در این طرح و در باغ‎های زیرپوشش عملیات هرس درختان، تغذیه باغ‎ها، سرشاخه کاری و پیوند با ارقام مرغوب جدید، مدیریت کف باغ به ویژه اصلاح و بازسازی تشتک‎های محل آبیاری درختان انجام شده است که منجر به اصلاح باغ و افزایش عملکرد خواهد شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یادآور شد: سطح کل باغ‎های مثمر و غیرمثمر استان سمنان بیش از 43 هزار هکتار است که سالانه بیش از 305 هزار تن محصولات مختلف باغی در بیش از 32 هزار هکتار باغ‎های مثمر بارده استان سمنان تولید می‎شود.

انتهای پیام/2249/ذ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول