اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

مسجد مقدس جمکران رسانه‌ای بزرگ در ترویج فرهنگ مهدویت است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: مسجد مقدس جمکران رسانه‌ای بزرگ در ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار است که مخاطبان بسیاری نیز به آن اعتماد دارند.

مسجد مقدس جمکران رسانه‌ای بزرگ در ترویج فرهنگ مهدویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مرتضی اسماعیلی‌طبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، معاونین و مدیران این اداره کل صبح امروز با حضور در دفتر تولیت مسجد مقدس جمکران با حجت‌الاسلام حاج شیخ محمدحسن رحیمیان دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار اسماعیلی‌طبا ضمن عرض تبریک به حجت‌الاسلام رحیمیان برای مسئولیت جدید وی در مقام تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: با توجه به همکاری‌هایی که در سال‌های پیشین چه در مناسبت‌ها و چه در طول سال بین این اداره کل و مسجد مقدس جمکران بوده به منظور ادامه و تقویت این برنامه‌ها که قطعاً در مجاورین و نمازگزاران تاثیر فراوانی خواهد داشت به حضور رسیده تا این همکاری‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه از مجموعه برنامه‌هایی که تاکنون به صورت مشترک انجام شده، بیشتر در مناسبت‌ها بوده است، اظهار داشت: به نظر بنده چون نمازگزاران در طول سال به‌ویژه شب‌های چهارشنبه در مسجد حضور دارند، لازم است به نحو مطلوبی برنامه‌ریزی شده و از ظرفیت عظیم این مکان مقدس استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به تشکیل منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی استان قم با هدف سیاستگذاری کلان فرهنگ استان اشاره کرد و اظهار داشت: این شورا به ریاست امام جمعه قم و نائب رئیسی استاندار و دبیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، هر ماه تشکیل جلسه می‌دهد و با توجه به جایگاه ویژه این استان، دستور جلسات شورا عمدتاً ملی و فراملی دیده می‌شود که دستگاه‌هایی چون تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران به خاطر حضور سالیانه 20 ملیون زائر در این استان از اعضای اصلی این شورا محسوب می‌شوند.

وی مسجد جمکران را رسانه‌ای بزرگ در ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار دانست و افزود: مسئله مهم این است که مخاطبان بسیاری به این رسانه اعتماد دارند بنابراین از این ظرفیت عظیم به طور شایسته‌ای باید استفاده کرد و با تقویت و بهره‌گیری از شورای سیاستگذاری فعالیت‌های فرهنگی متشکل از کارشناسان زبده، برنامه‌های موثری را برای نمازگزاران این مسجد مقدس اجرایی کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به برگزاری باشکوه 11 دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) اشاره کرد و افزود: استان قم با وجود مسجد مقدس جمکران این ظرفیت را دارد که در حوزه مهدویت نیز همچون جشنواره امام رضا (ع) شروع به کار کرده و این اقدام ارزشمند و مورد نیاز را هر ساله در این استان برگزار کند.

اسماعیلی‌طبا وجود موسسات شاخص مهدوی و کارشناسان زبده و فعال مهدوی را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به اینکه مقوله مهدویت وجهه‌ای بین‌المللی دارد، امید داریم در صورت تشکیل ستاد هماهنگ‌سازی فعالیت‌های مهدوی و برگزاری سالیانه جشنواره مهدویت در تمام حوزه‌ها اعم از فرهنگی، هنری، اجتماعی و سیاسی، قم را به مرکزیت مسجد مقدس جمکران، پایگاه و مرکز جهانی مهدویت کنیم.

گفتنی است، در این دیدار در خصوص مشکلات و کاستی‌های برنامه‌های نیمه شعبان و تسهیلات زائرین و نمازگزاران نیز بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/2258/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول