اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولیت مسجد مقدس جمکران:

هدف در مسجد مقدس جمکران تبلیغ معارف اسلام و مهدویت است

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: اصل، هدف و اساس در مسجد مقدس جمکران، تبلیغ معارف اسلام و معارف مهدویت است.

هدف در مسجد مقدس جمکران تبلیغ معارف اسلام و مهدویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مرتضی اسماعیلی‌طبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، معاونین و مدیران این اداره کل امروز با حضور در دفتر تولیت مسجد مقدس جمکران با حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان در ابتدای سخنان خود از اهتمام و توجه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به فعالیت‌های فرهنگی هنری در حوزه مهدویت قدردانی کرد و داشتن دغدغه در این عرصه را موجبات فراهم شدن آرامش دانست.

وی در ادامه در خصوص مشکلات و کاستی‌های خدمات در ایام نیمه شعبان گفت: با توجه به حضور خیل عظیم مشتاقان به امام عصر(عج) که همزمان با میلاد آن حضرت در مسجد مقدس جمکران صورت می‌گیرد، خدمت‌رسانی به زائران میلیونی، همت و همکاری تمام دستگاه‌های استان و حتی عزم ملی را می‌طلبد تا زائران و نمازگزاران در این مکان مقدس احساس آرامش کرده و با مشکل و کاستی مواجه نشوند.

تولیت مسجد مقدس جمکران به پیام مقام معظم رهبری در حکم انتصاب وی اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی در حکم انتصاب اینجانب فرمودند «شایسته است همه توان برای تسهیل بهره‌مندی مشتاقان و ایجاد فضای معنوی و قدسی برای استفاده روحی و فکری مومنان به کار رود».

حجت‌الاسلام رحیمیان تصریح کرد: امیدواریم که با همکاری همه نهادها خواسته مقام معظم رهبری اجرایی شود.

وی بعد معنوی این مکان مقدس را مورد اشاره قرار داد و گفت: اصل، هدف و اساس در مسجد مقدس جمکران، تبلیغ معارف اسلام و معارف مهدویت است و زمینه‌سازی و احداث این مسجد در این مکان، مطمئناً برای رسیدن به اهداف نهایی اسلام ناب بوده است که بخش مهمی از اسلام ناب، مهدویت است.

تولیت مسجد مقدس جمکران این مسجد را از برکات شهر قم دانست و افزود: حضرت ولی عصر (عج) زمانی که امر به احداث مسجد مقدس جمکران فرمودند، برقراری حکومتی اسلامی در این شهر را می‌دیدند.

حجت‌الاسلام رحیمیان ظرفیت‌سازی مناسب در مسجد مقدس جمکران برای استفاده از تمام توانمندی‌ها در خدمت‌رسانی به شیفتگان امام زمان (عج) را ضروری دانست و گفت: ایران پایگاه تشیع است و در برقراری حکومتی اسلامی نقشی اساسی دارد.

وی در پایان به ضرورت احداث کتابخانه جامع مهدوی اشاره کرد و گفت: امید داریم در پروژه بلوار پیامبر اعظم (ص) به احداث چنین کتابخانه‌ای که ظرفیت بین‌المللی شدن را نیز دارد، توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/2258/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول