اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

برادر شهید «احمدشاه مسعود» در گفت‌وگو با فارس:

ائتلاف‌های انتخاباتی جنبه شخصی دارد/ سهم‌خواهی اقوام مانع تحقق وحدت ملی

رئیس بنیاد احمد شاه مسعود با انتقاد از عملکرد برخی اقوام و گروه‌ها برای سهم‌خواهی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، این اقدامات را مانعی جدید در راه تحقق اهداف ملی این کشور دانست.

ائتلاف‌های انتخاباتی جنبه شخصی دارد/ سهم‌خواهی اقوام مانع تحقق وحدت ملی

«احمد ولی مسعود» رئیس بنیاد شهید «احمد شاه مسعود» در گفت‌وگو با خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس، سیاست کنونی ائتلاف‌های انتخاباتی افغانستان را براساس منافع شخصی و تصمیم‌هایی انفرادی خواند.

به باور مسعود، هر چند در انتخابات گذشته ریاست جمهوری این کشور، قوم گرایی شدید تر بود، اما انتخابات کنونی خالی از این معضل است اما بجای آن ائتلاف‌های شخصی و تصمیم‌گیری‌های فردی به مشکل جدی فضای این روزهای سیاسی کشور افغانستان تبدیل شده است.

برادر احمد شاه مسعود، سهیم گیری شخصیت‌های مطرح افغانستان در انتخابات آینده ریاست جمهوری را در تاریخ این کشور بی‌سابقه می‌خواند اما در عین حال معتقد است: ائتلاف‌های سیاسی بر مبنای یک خرد جمعی نیست و روند منفعت محوری آن پررنگ تر است.

به باور مسعود در این گونه موارد شخص که مسئول حزب یا گروهی سیاسی هست به خواست خودش با طرف مقابل ائتلاف نموده و این پیمان‌ها در یک شب و دور از مشورت اعضای حزب صورت گرفته است.که قابل پذیرش عموم نخواهد بود.

مسعود اظهار امیدواری کرد، شخصیت‌هایی که سیاست‌های انفرادی را در دستگاه دیپلماسی سیاسی کنونی افغانستان به پیش می‌برند ،در فرایند انتخابات آینده باید با در نظر گرفتن دیدگاه افراد با نفوذ سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، بستر وحدت ملی را زمینه سازی کنند تا صفحه جدیدی در تاریخ سیاسی افغانستان رقم خورد.

برادر احمد شاه مسعود همچنین معتقد است، تنها طرحی که در برگیرنده نظرات عموم افغان‌ها است، از سوی بنیاد شهید مسعود در حال پیگیری بوده و امیدوار است که در تمام افغانستان اجرایی شود.

رئیس بنیاد شهید احمد شاه مسعود در پایان خاطرنشان کرد، انتخابات در ذات خود یک امر مهم است و برگزاری آن به تقویت نظام سیاسی و دموکراسی در افغانستان کمک می‌کند.

احمد ولی مسعود همچنین گفت: در فرایند انتخابات نیروهای تاثیر‌گذار باید به تفاهم ملی برسند که یک دولت وحدت ملی را ایجاد کنند زیرا نتیجه انتخابات تاثیرگذار بر مشروعیت یک نظام خواهد بود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول