اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

آمار تلفات درگیری‌های مصر به ۴۴ کشته و ۲۴۶ زخمی رسید/دولت مصر: هرگز اجازه تحصن در میادین قاهره را نمی‌دهیم

در حالی که آمار تلفات درگیری های بین نیروهای امنیتی و مخالفان مرسی با هواداران اخوان به ۴۴ کشته و ۲۴۶ زخمی رسیده است معاون وزیر کشور مصر گفت که هرگز اجازه تحصن در میدان های قاهره داده نمی‌شود.

آمار تلفات درگیری‌های مصر به ۴۴ کشته و ۲۴۶ زخمی رسید/دولت مصر: هرگز اجازه تحصن در میادین قاهره را نمی‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، دکتر خالد الخطیب، مسئول وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که شمار کشته ها و زخمی ها در درگیری های امروز یکشنبه مناطق مختلف مصر به 38 کشته و 229 زخمی رسید.

الخطیب گفت: پانزده تن در قاهره و پانزده تن دیگر در استان الجیزه کشته شدند، استان بنی سویف نیز شاهد کشته شدن سه تن بود و یک نفر هم در استان المنیا کشته شد.

اما خبرگزاری رسمی مصر در خبری اعلام کرد آمار کشته‌های درگیری‌های امروز مصر به 44 کشته و 246 زخمی رسیده‌است.

سرلشکر سید شفیق معاون امنیت ملی در وزارت کشور مصر گفت: عمده تلفات درگیری های امروز مربوط به مناطق رمسیس، الدقی و المنیل قاهره بوده اس.

وی اعضای اخوان المسلمین را به تیراندازی به سوی شهروندان و کشتار آنها متهم کرد.

وی در گفت وگوی تلفنی با برنامه رادیویی"الحیاة الیوم" گفت:اخوانی ها به طور عمد قصد خراب کردن شادی مردم مصر به مناسبت جشن سالروز جنگ اکتبر 1973 را داشتند اما امنیت کاملا برقرار است، خیابان ها خالی از تظاهرات است.

وی افزود: زمان اغتشاشگری و ناآرامی به پایان رسیده و دیگر هرگز اجازه برپایی تحصن ها در میدان های قاهره را نمی دهیم.

از سوی دیگر شیخ هزاع بن زاید آل نهیان، مشاور امنیت ملی امارات ساعتی پیش با هواپیمای اختصاصی از ابوظبی در فرودگاه قاهره به زمین نشست.

بن زاید در راس هیئت بلندپایه اماراتی برای تبریک سالروز پیروزی های اکتبر 1973 به مقامات مصری و ملت مصر به قاهره سفر کرده است.

منابعی گفتند که شماری از فرماندهان نیروهای مسلح امارات و سلطان بن احمد سلطان الجابر وزیر مشاور دولت امارات از جمله اعضای هیئت اماراتی هستند.

عدلی منصور، رئیس جمهور موقت مصر نیز امروز در حاشیه مراسم جشن نیروهای مسلح به مناسبت پیروزی جنگ اکتبر با عبدالله النسور، نخست وزیر اردن در قاهره دیدار کرد.

ایهاب بدوی، سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر تصریح کرد: منصور با النسور راه های توسعه روابط دو جانبه بین دو کشور در همه زمینه ها و توسعه افق های همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری ها در دو کشور را بررسی نمود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول