اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به علت عوارض ناشی از جنگ و اسارت

جانباز تاکستانی به قافله شهدا پیوست

بهروز طاهرخانی جانباز آزاده پرافتخار تاکستانی امروز پس از گذشت تحمل رنج و درد ناشی از دوران جنگ و اسارت به قافله پرفیض شهدا پیوست و روح مطهرش به باغ شهادت پرکشید.

جانباز تاکستانی به قافله شهدا پیوست

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین، بهروز طاهرخانی جانباز 30 درصد تاکستانی امروز و پس از تحمل‌ سال‌های رنج و درد ناشی از مجروحیت‌ شیمیایی بر اثر عارضه قلبی در سن 45 سالگی پرکشید و به جمع شهدای سرافراز انقلاب اسلامی پیوست.

جانباز شهید بهروز طاهرخانی در دوران جنگ تحمیلی بین سال‌های 59 تا 60 به عنوان نیروی بسیجی از شهر تاکستان عازم جبهه‌های نبرد شد و پس از حضور در چندین عملیات غرورمندانه رزمندگان اسلام علیه کفار در سال 61 به اسارت نیروهای بعثی لشکر عراق درآمد.

این جانباز آزاده سرافراز سرانجام پس از تحمل اسارت هشت ساله همراه با غرور و عزت در کاروان آزادگان دیگر در میان شکوه و هلهله ملت شریف به ویژه اهالی شهیدپرور تاکستان به میهن اسلامی بازگشت.

شهید طاهرخانی پس از بازگشت در سال 1371 با یکی از بانوان همشهری خویش ازدواج کرد که ماحصل این ازدواج آسمانی دو فرزند دختر بود که اکنون تداوم‌دهنده راه مقدس پدر هستند.

این آزاده و جانباز شهید پس از پایان دوران جنگ نیز عرق از پیشانی خشک نکرد و این بار با اخذ مدرک تحصیلی در بخش آموزش و پرورش شهر تاکستان به عنوان معلم در سنگر فرهنگ به تربیت دانش‌آموزان پرداخت.

شهید طاهرخانی از پنج سال پیش به علت تنگی و فشار عوارض ناشی از جنگ با درخواست بازنشستگی پیش از موعد از کارشناسی واحد امتحانات آموزش و پرورش شهرستان تاکستان کناره گرفت.

به گواه آشنایان و بستگان این جانباز شهید همواره در تمامی صحنه‌های انقلابی و مذهبی شهرستان تاکستان حضور پررنگ و پرصلابت داشته است.

شهید بهروز طاهرخانی همچنین به عنوان یکی از جوان‌ترین آزادگان استان قزوین افتخار سربازی اسلام و امام راحل را داشته است.

سرپرستی و مجموعه خبرنگاران خبرگزاری فارس در استان قزوین با عرض اندوه و نهایت تأثر شهادت این جانباز و آزاده سرفراز تاکستانی را به مردم شهیدپرور استان قزوین به‌ویژه جامعه بزرگ ایثارگری، خانواده معزز شهدا و آزادگان غیور صمیمانه تسلیت عرض کرده و از خداوند منان برای بازماندگان صبر جزیل و طول مسیر پرافتخار شهادت را مسئلت می‌کند.

گفتنی است، از ساعت 9 صبح فردا آیین تشییع و خاکسپاری این جانباز و آزاده شهید از درب منزل وی به سوی گلزار شهدای شهر تاکستان برگزار می‌شود.

به همین مناسبت از آحاد مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور استان قزوین به‌ویژه شهروندان تاکستانی برای حضور دوباره در میعادگاه تشییع و خاکسپاری این جانباز شهید دعوت به عمل امده است.

خاطرنشان می‌شود، هفته گذشته نیز پیکر پاک و مطهر یک شهید سرباز نیروی انتظامی نیز بر دستان مردم شهیدپرور تاکستان تا گلزار شهدای این شهر تشییع و خاکسپاری شد.

انتهای پیام/77005/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول