اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

امام جواد (ع) همواره در خدمت به مردم پیشتاز بودند

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: امام جواد (ع) همواره در خدمت به مردم و رفع نیازهای آنان پیشتاز بودند.

امام جواد (ع) همواره در خدمت به مردم پیشتاز بودند

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: امام جواد (ع) جوان‌ترین امام و از نظر امامت و عمر شبیه امام حسن مجتبی (ع) بودند.

باقری ابراز داشت: دشمن همیشه تلاش کرده به مقام‌های امنیتی حمله کند و باید از ستون پنجم مواظبت شود و افرادی که دوستانه وارد می‌شوند و خیانت در نظر دارند را بیش‌تر بشناسیم.

وی ادامه داد: مردم ایران 34 سال در منبر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نشسته و اجازه نمی‌دهند دشمنان به اهداف خود برسند و به خصوص جامعه اسلامی و ایرانی توسط اصحاب رسانه بیش از پیش آگاه‌تر می‌شوند.

باقری با بیان اینکه خدمت به مردم در متن زندگی حضرات معصومین (ع)  قرار دارد، تصریح کرد: امام جواد (ع) نیز در خدمت به مردم و رفع نیازهای آنان همیشه پیشتاز بودند.

وی اذعان داشت: مطالعه سیره و زندگی ائمه اطهار (ع) و توجه به تلاش‌های علمی و سیاسی آنان نشان می‌دهد که حضرات معصومین (ع) سرشار از معرفت و گنجینه‌های علوم الهی هستند.

باقری افزود: امام جواد (ع) نیز در طول عمر خود تلاش کردند تاریکی جهل را از بین ببرند و در عرصه سیاست امید حق ستیزان را ناامید کنند.

وی با بیان اینکه مناصب الهی وابسته به سن خاص نیست، یادآور شد: خداوند متعال مقام نبوت را در کودکی به بعضی از پیامبران اعطا کرده و امام جواد نیز در سن کودکی به امامت رسیدند و مقام علمی ایشان از همان دوران کودکی بر همگان به اثبات رسیده بود.

باقری خاطرنشان کرد: از دوره امام جواد (ع) تا زمان امام حسن عسگری (ع) به دلیل فشارهای سیاسی و کنترل شدید فعالیت‌های علمی این بزرگواران بسیار محدود شده بود.

وی عنوان کرد: امام جواد (ع) در سن جوانی به شهادت رسید و در عمر کوتاه و با برکت خویش علاوه بر انجام وظایف سنگین رهبری امت توجه خاصی به تربیت شاگردانی که بتوانند پیام آسمانی خاندان نبوت و امامت را به نسل بعدی منتقل کنند، داشت.

باقری تصریح کرد: امام جواد (ع) در معاشرت و برخورد با مردم از آیات قرآن استفاده می‌کردند و سعی داشتند آیات الهی در جامعه فراگیر شود و مسلمانان در تمام مراحل زندگی خود از آیات قرآن و معارف آن بهره‌مند شوند.

وی اظهار داشت: امام جواد (ع) به عنوان پاسدار حریم وحی از تفسیرهای غیر عقلانی و نادرست آیات قرآن جلوگیری کرده و علما و دانشمندان را به سوی درک صحیح آیات هدایت می‌کردند.

امام جمعه شاهین‌دژ یادآور شد: امام جواد (ع) در بردباری در مقابل ستم‌ حاکمان مستبد و صبر در ناملایمات فراوان زندگی همانند شهادت پدر، نمونه‌‌ای از بردباری امام رضا (ع) است.

انتهای پیام/61005/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول