اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئولان خراسان شمالی:

جشنواره استانی تئاتر زمینه رشد استعدادها را فراهم می‌سازد

مسئولان فرهنگی و هنری خراسان شمالی تاکید کردند: برگزاری جشنواره استانی تئاتر زمینه رشد استعدادهای اهالی هنر نمایش را فراهم می‌سازد.

جشنواره استانی تئاتر زمینه رشد استعدادها را فراهم می‌سازد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، حسین هلاکویی، رئیس اداره ارشاد شهرستان اسفراین تئاتر را بستری  مناسب برای انتقال فرهنگ‌ها و راه‌های صحیح زندگی عنوان کرده و می‌گوید: افراد جامعه از طریق تماشای تئاتر با شیوه‌های مختلف زندگی آشنا می‌شوند و برای تربیت صحیح فرزندان خود از راه‌هایی به شکل‌های گوناگون استفاده می‌کنند.

وی برگزاری جشنواره در این حوزه را با اهمیت خواند و گفت: حضور هنرمندان در جشنواره‌ها منجر به ایجاد انگیزه و شوق بیشتر، تولید آثار بهتر در جشنواره‌های آینده و همچنین پیشرفت اطلاعات علمی و تجربی می‌شود.

هلاکویی فراهم کردن بستری مناسب را برای رشد و ظهور بیش از پیش هنرمندان مهم دانست و اظهار داشت: حمایت از هنرمندان تئاتر و گروه‌های نمایشی، برگزاری کلاس‌های آموزشی با استفاده از اساتید کشوری و استانی با تجربه و همچنین حمایت از اجراهای عمومی از جمله برنامه‌های این شهرستان است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فاروج نیز در ادامه گفت: برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزش برای افزایش تجارب هنرمندان پایه و اساس جشنواره است.

علی اصغر نودهی اظهار می‌دارد: برگزاری جشنواره استانی هر سال به صورت چرخشی در یکی از شهرستان‌ها اتفاق بیفتد، دلگرمی و انگیزه بالا در هنرمندان را باعث می‌شود و هنرمندانی با قابلیت‌های بالا از تئاتر فاصله نخواهند گرفت.

وی همچنین برگزاری این جشنواره‌ها را  باعث ایجاد فضای رقابتی و رفاقتی سالم بین هنرمندان شهرستان‌ها نام برد و گفت: با تحقق این مهم  نام استان خراسان شمالی  و جایگاه فرهنگ و هنر آن همیشه در دل‌ها و ذهن‌ها به جا می‌ماند.

وی در ادامه با اشاره به توانایی و استعدادهای بالای هنرمندان در این شهرستان گفت: به منظور تشویق و ایجاد انگیزه بیشتر برای هنرمندان حمایت‌های مالی در نظر گرفته شده که هنوز این هنر اقتصادی نشده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مانه و سملقان نیز اولین قدم برای توسعه تئاتر را حمایت از هنرمندان عنوان کرد و افزود: به منظور تشویق و ایجاد انگیزه بیشتر برای هنرمندان حمایت‌های مالی در نظر گرفته شده است.

حسن صادقی راشد همچنین با تأکید براین که چاپ مقالاتی در مورد تئاتر در روزنامه‌ها، اجرای عمومی آثار نمایشی و فراهم ساختن زمینه برای آشنایی بیشتر این هنر در میان عموم مردم  باید صورت پذیرد، افزود: چرا که شناخت تئاتر و دیدن آثار نمایشی، ضرورت این هنر به عنوان کالای فرهنگی ارزشمند و اثرگذار را برای عموم مردم تبیین می‌کند.

وی اظهار داشت: استعدادهای بی‌شماری در شهرستان‌ها وجود دارد که کمی مورد بی‌توجهی قرار گرفته که گرفتن سکان و هدایت تئاتر استان با اجرا در شهرستان‌ها بیهوده نخواهد بود و  بدون شک مثمرثمر است.

هشتمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی از 16 تا 18 مهر ماه جاری با رقابت 10 اثر نمایشی در بجنورد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/63002/ش/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول