اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی:

معنای نرمش قهرمانانه وادادگی سیاسی و عدول از ارزش‌ها نیست

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نرمش قهرمانانه به معنی وادادگی و عدول از مواضع و اصول نیست، ‌گفت: عزت، حکمت و مصلحت بر مبنای اصول دینی و انقلابی از مهم‌ترین مؤلفه‌های این سیاست است.

معنای نرمش قهرمانانه وادادگی سیاسی و عدول از ارزش‌ها نیست

ابوالقاسم خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از تربت حیدریه با اشاره به اینکه نرمش قهرمانانه موجب ثبات بیشتر و حفظ اقتدار ایران در جهان می‌شود به مهم‌ترین مؤلفه‌های نرمش قهرمانانه از دیدگاه مقام معظم رهبری پرداخت و اظهار داشت: عزت، حکمت و مصلحت بر مبنای اصول دینی و انقلابی از مهم‌ترین مؤلفه‌های نرمش قهرمانانه است.

وی در ادامه نرمش قهرمانانه را موجب معرفی بیشتر سیاست خارجی دولت اسلامی ایران در جهان دانست و گفت: هرچه فاصله ما با دنیا کمتر شود حقانیت ما بیشتر و بطور شفاف‌تری به جهانیان می‌رسد و حامیان جهانی ما بیشتر شده و این گونه می‌توانیم با استفاده از این سیاست نرمش قهرمانانه به ثبات بیشتری در اهداف سیاسی خارجی کشور دست پیدا کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه نرمش قهرمانانه به معنی وادادگی و عدول از مواضع و اصول نیست بلکه نوعی اعتدال و تعامل سازنده با طرف مقابل است؛ اظهار داشت: غرب به سرکردگی آمریکا می‌داند که در صورت تکرار رفتارهایش در قبال دولت‌های پیشین با رویکرد متفاوت‌تری مواجه خواهد شد؛ بنابراین چاره‌ای جز تعامل با دولت تدبیر و امید ندارد.

وی گفت: نرمش قهرمانانه یعنی قدری انعطاف در تقابل و تعامل با طرف مقابل براساس سه اصل عزت، مصلحت و حکمت است؛ نشان دادن نرمش قهرمانانه در سیاست خارجی بر اتخاذ مواضعی هوشمندانه در این عرصه می‌انجامد.

خسروی تصریح کرد: با توجه به اینکه نرمش قهرمانانه آمیزه‌ای از نرمش و اقتدار در سیاست خارجی را به همراه خواهد داشت، باید توجه کرد تا جایی که لازم است از نرمش بهره برد و در زمانی که طرف مقابل بر بازی جمع یا منفی تاکید دارد باید اقتدار لازم را از خود نشان داد.

نماینده مردم تربت حیدریه بیان داشت: نرمش قهرمانانه همان اصول نظام اما با تغییر لحن آن است؛ در کنار مهم‌ترین پشتوانه‌ها که حاکمیت عقل و منطق همراه با بصیرت است و همچنین با الگو گرفتن از رهنمودهای مقام عظمای ولایت و تکیه بر اصول و مبانی و حاکمیت دینی می‌توان کار را پیش برد.

انتهای پیام/2202/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول