اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دیشب و امروز

حرم مطهر رضوی غرق در سوگ ابن الرضا(ع) بود

حرم مطهر رضوی در شب و روز شهادت جانگداز ابن‌الرضا(ع)، حضرت جوادالائمه(ع) غرق در ماتم و عزا بود.

حرم مطهر رضوی غرق در سوگ ابن الرضا(ع) بود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، هزاران نفر از ارادتمندان ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از اقصی نقاط جهان و ایران اسلامی برای عرض تسلیت شهادت مظلومانه فرزند ولی نعمتمان حضرت رضا(ع) به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

این گزارش حاکی است، صحن و سرای بارگاه منور رضوی در مصیبت فرزند بزرگوار آن حضرت سیاه‌پوش بود و بار دیگر دل شیعیان با ذکر مصایب مظلومیت خاندان اهل‌‌بیت عصمت و طهارت(ع) داغدار شد.

صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی در این شب و روز حال و هوای ویژه‌ای داشت. پرچم سیاه به نشانه عزا بر فراز گنبد منور رضوی به اهتزاز و پوشش ضریح مطهر نیز به رنگ سیاه درآمده بود و خیل عظیمی از زائران در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی آمده بودند که شهادت حضرت جواد(ع) را به محضر حضرت رضا(ع) پدر بزرگوارشان تسلیت گویند.

از جمله برنامه‌های تبلیغی و مذهبی حرم مطهر به این مناسبت، برگزاری ویژه برنامه شب شهادت حضرت جوادالائمه(ع) در رواق امام خمینی(ره) با حضور عموم زائران و مجاوران بود که با مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) آغاز شد و برای بهره‌مندی همه زائران عاشق و دلباخته اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) از این مراسم سوگواری، در تمامی صحن‌ها پوشش صوتی و تصویری این مراسم به صورت زنده صورت گرفت.

آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی در این ویژه برنامه به تبیین رابطه قرآن با اهل‌بیت(ع) پرداخت و گفت: انسان بدون بهره‌گیری از عقل، نمی‌تواند از علم قرآن استفاده کند.

وی اظهار داشت: قرآن کریم کتاب هدایت و سعادت بخش برای انسان است و این کتاب عظیم خداشناسی، محکم و استوار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری از قرآن به عنوان معجزه‌ای جاویدان یاد و تاکید کرد: قرآن معجزه جاویدان پیامبر اسلام و سند زنده حقانیت راه ایشان و اهل‌بیت(ع) است.

انتهای پیام/2202/ق/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول