اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگسرای غدیر خبر داد

آغاز جشنواره بازی‌های بومی محلی در مدارس مشهد

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، جشنواره بازی‌های بومی محلی به همّت دبیرخانه کانون‌های فراغت در مدارس مشهد برگزار می‌شود.

آغاز جشنواره بازی‌های بومی محلی در مدارس مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از دبیرخانه کانون‌های فراغت، مسعود یوسفی، مدیر فرهنگسرای غدیر با اعلام این خبر به بیان اهداف این جشنواره پرداخت و اظهار داشت: از اهداف این جشنواره می‌توان به احیای هویت بومی در بستر فراغت و همچنین ارائه الگو و مدل برای گذران اوقات فراغت جوانان و نوجوانان با نگاه ترویج سرگرمی، شادی و نشاط به شکلی صحیح و سالم اشاره کرد.

یوسفی به چگونگی اجرای جشنواره بازی‌های بومی و محلی در مدارس اشاره کرد و با بیان اینکه این جشنواره در تمام مقاطع تحصیلی برگزار می‌شود، گفت: دبیرخانه کانون‌های فراغت فرهنگسرای غدیر پس از اعلام تمایل مدارسی که قصد شرکت در این جشنواره را دارند، مربیان آموزشی خود را به همراه وسایل مورد نیاز بازی‌های بومی و محلی به مدارس اعزام می‌کند تا این مربیان ضمن برگزاری جلسات آموزشی برای دانش‌آموزان، نسبت به اجرای صحیح بازی‌ها و مسابقات اقدام و نظارت کنند.

مدیر فرهنگسرای غدیر با بیان اینکه 28 مربی بازی‌های بومی شامل 14 مربی مرد و 14 مربی زن در این جشنواره فعالیت خواهند کرد، تصریح کرد: نفرات و تیم‌های برگزیده مسابقات بازی‌های بومی در سطح مدارس به مسابقات نواحی و سپس مسابقات مدارس شهری راه می‌یابند.

وی با بیان اینکه نگاه دبیرخانه به بازی‌های بومی و محلی مدارس به دو صورت مقطعی و مستمر است، عنوان کرد: نگاه مقطعی ما به این بازی‌ها در برگزاری جشنواره خلاصه می‌شود با این وجود ما به دنبال برقراری ارتباطی مستمر با مدارس در راستای ترویج بازی‌های بومی و محلی مختلف و مسابقات و فعالیت‌های مختلف هستیم.

یوسفی با بیان اینکه این جشنواره تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت، تأکید کرد: مسئولان مدارسی که علاقه‌مند به شرکت در جشنواره بازی‌های بومی محلی مدارس هستند می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه کانون‌های فراغت واقع در فرهنگسرای غدیر مراجعه و یا با تلفن 3689744، دبیرخانه مرکزی، تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/2202/ق/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول