اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مؤسسه فرهنگی تبیان استان سمنان:

نرم‎افزار بانک اطلاعات نیروهای قرآنی استان سمنان رونمایی شد

مسئول مؤسسه فرهنگی تبیان استان سمنان از رونمایی نرم‎افزار تحت وب بانک اطلاعات نیروهای قرآنی استان سمنان با همکاری دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی این استان خبر داد.

نرم‎افزار بانک اطلاعات نیروهای قرآنی استان سمنان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‎الاسلام جواد عرب‎اسدی ضمن اشاره به اینکه تولید این نرم‎افزار پیرو تأکیدات مقام معظم رهبری در قرآنی شدن جو عمومی جامعه و تحقق هدف تربیت یک میلیون قاری و یک میلیون حافظ انجام گرفته است، افزود: در همین راستا، دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با برگزاری جلسات هم‎فکری با مؤسسه فرهنگی تبیان واحد تخصصی این اداره کل در فضای مجازی، زمینه آماده‎سازی این نرم‎افزار را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه همکاران ما در دارالقرآن به این نتیجه رسیدند برای تحقق هدف تربیت یک میلیون قاری و یک میلیون حافظ باید نقطه‎ای که در آن قرار داشتیم مشخص می‎شد، خاطر نشان کرد: بعد از تعیین نقطه مبدأ، طراحی نقشه راه برای رسیدن به هدف الزامی است.

مسئول مؤسسه فرهنگی تبیان استان سمنان با تأکید بر اینکه تمام تلاش ما این بود که بانک اطلاعاتی کامل، جامع، انعطاف‎پذیر و قابل به‏روزرسانی طراحی شود و با جمع‎آوری اطلاعات نیروهای قرآنی نقطه مبدأ برای مدیران قرآنی مشخص شده تا راحت‎تر و بهتر بتوانند نقشه راه را طراحی کنند، تصریح کرد: با ثبت اطلاعات نیروهای جدید قرآنی که تربیت خواهند شد، همچنین ارتقای نیروهای فعال ارزیابی مناسبی از میزان و نحوه طی شدن مسیر تا تحقق آرمان بزرگ مقام معظم رهبری مشخص خواهد شد.

طراح این نرم‎افزار با اشاره به اینکه نرم‎افزاری که از سازمان دارالقرآن الکریم برای این امر در نظر گرفته شده بود ضعف‎هایی داشت و جواب‎گوی ثبت اطلاعات نبود، عنوان کرد: از جمله مشکلات نرم‎افزار، نیاز به مراجعه حضوری فعالان قرآنی استان سمنان به مکان خاصی بود.

عرب‎اسدی ضعف‎های موجود در نرم‎افزار ارائه شده توسط مرکز را عامل محرکی برای طراحی این نرم‎افزار معرفی کرد و اظهار داشت: اصلی و اولیه‎ترین چیزی که یک مدیر برای برنامه‎ریزی نیاز دارد، آمار و اطلاعات کامل، دقیق و بروز است و این بانک نرم‎افزاری این خدمات را به مدیران فعال در عرصه قرآنی ارائه خواهد کرد.

وی امکانات این نرم‎افزار را ثبت اطلاعات کامل نیروهای قرآنی به همراه امکان اسکن و ارسال مدارک و گواهی‎نامه‎ها دانست و ابراز داشت: تمام کدنویسی و برنامه‎نویسی‎های این نرم‎افزار در تبیان استان سمنان در طول 6 ماه انجام شده است.

مسئول مؤسسه فرهنگی تبیان استان سمنان هزینه نهایی طراحی این نرم‎افزار را 20 میلیون ریال خواند و اظهار داشت: این مؤسسه آمادگی خود را برای ارائه این نرم‎افزار به مؤسسات دارالقرآن الکریم سایر استان‎ها دارد.

وی ادامه داد: طرح مطالعاتی این بانک جامع نرم‎افزاری در سال 90 پس از تأکیدات مقام معظم رهبری آماده شد و از ابتدای سال 91 فعالیت رسمی خود را شروع کرد.

عرب‎اسدی با اشاره به اینکه طرح اولیه نرم‎افزار فعلی بعد از 6 ماه در ابتدای سال 92 آماده شد، گفت: پس از 6 ماه تست‎گیری و رفع ایرادات بالأخره طرح نهایی این نرم‎افزار ارائه و در جلسه‎ای با حضور امام جمعه شاهرود، رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، امام جمعه مجن، رئیس دانشگاه علوم قرآنی شاهرود و سایر نیروهای فعال قرآنی شهرستان با ثبت اطلاعات امام جمعه شاهرود رونمایی شد.

مسئول مؤسسه فرهنگی تبیان استان سمنان با یادآوری اینکه نیروهای قرآنی استان می‎توانند با مراجعه به وب سایت تبیان سمنان به آدرس www.tebyan-sm.ir نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند، افزود: تمام فعالان قرآنی استان سمنان در هر سطح که باشند حافظ، قاری، اساتید ترجمه، تفسیر و قرائت می‎توانند اطلاعات خود را در این نرم‎افزار ثبت کنند.

انتهای پیام/2249/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول