اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

محصولات قرآنی گران است/ دولت برای تقسیم اعتبارات فرهنگی اعتدال را رعایت کند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: قیمت بالای محصولات قرآنی و فرهنگی، از اثر بخشی آن‎ها مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن کم می‎کند.

محصولات قرآنی گران است/ دولت برای تقسیم اعتبارات فرهنگی اعتدال را رعایت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‎الاسلام علی شکری با اشاره به قدرت بسیار بالای رسانه‎های دشمن اضافه کرد: آنچه ما تولید می‎کنیم، قابل مقایسه با امکانات دشمن نیست؛ آن‎ها قدرت بالایی در تولید محصولات خود دارند و از سوی دیگر گستردگی تولیدات فرهنگی ما ضعیف است.

وی افزود: دشمن ابزار تهاجم فرهنگی را رایگان در اختیار جوانان ما قرار می‎دهد که با عملکرد ما در بخش تولیدات فرهنگی قابل مقایسه نیست.

شکری تصریح کرد: آن‎ها بر ترویج سبک زندگی غربی، بی‎هویت کردن نسل جوان و از هم‎پاشیدگی خانواده‎های مذهبی و دینی ما اهتمام دارند؛ چون از این طریق می‎توانند بر تغییر هویت نسل نو، تأثیر گذاشته و به اهداف سیاسی خود برسند.

مدیرکل تبلیغات استان سمنان گفت: تولیدات فرهنگی ما به خصوص محصولات قرآنی، قیمت بالایی دارند و این انتقاد بر ما وارد بوده و راه نجات از این وضعیت، آن است که به تولیدات انبوه برسیم.

وی با بیان اینکه اگر تولید این محصولات زیاد شود هزینه تولید پایین خواهد آمد، افزود: خانواده‎ها هم باید با خرید این محصولات، تولیدکنندگان آن را حمایت کنند.

شکری گفت: اگر نرم‎افزاری تولید می‎شود و به جای 10 هزار نفر، یک میلیون نفر یا به جای یک میلیون نفر، 10 میلیون نفر استفاده کنند، قطعاً هزینه‎اش پایین خواهد آمد؛ ولی وقتی مؤسسه‎های نرم‎افزاری سرمایه‎گذاری کرده و استقبالی از آن نمی‎شود، مجبور هستند با قیمت چند برابر عرضه کنند تا بازگشتی که از بازار دارد، بتواند جبران سودش را کند که این خود دلیلی است تا قیمت محصولات فرهنگی به خصوص قرآنی بالا رود.

این کارشناسی علوم دینی اضافه کرد: راه افزایش تولید انبوه، مصرف انبوه است و اگر این دو در کنار هم قرار بگیرد هزینه‎ها پایین می‎آید.

وی ادامه داد: کمک خیران و دولت در این زمینه بسیار کارساز است؛ ولی آنچه در حال حاضر در بودجه دستگاه‎های اجرایی می‎گذارند، به حد مطلوب و ایده‎آل نرسیده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان افزود: از دولت تدبیر و امید که اعتدال را سرلوحه خود کرده، انتظار داریم در حوزه فرهنگی و دینی و تقسیم اعتبارات دستگاه‎های متولی این امر نیز اعتدال داشته باشند.

شکری تأکید کرد: یکی از مهم‎ترین شعارهای دولت یازدهم واگذاری امورات تصدی‎گری به نهادهای مردمی بود که اگر قرار است محقق شود، باید خیلی از کارها را به این نهادها واگذار کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ادامه داد: در حوزه فرهنگ دولت باید سیاست‎گذاری کرده و بر عملکرد مجریان نظارت دقیق کند ولی اجرا را به نهادهای مردمی توانمند واگذار کند، به عبارت دیگر باید قدرت اعمال سیاست‎گذاری، حاکمیت و نظارت بر حوزه‎های فرهنگی را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: اگر این اعمال حاکمیت و سیاست انجام گیرد، ما می‎توانیم هنجارها را تقویت کرده‎ و ناهنجاری‎ها را کنترل کنیم.

انتهای پیام/2249/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول