اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه خواروبار فروشان استان اصفهان:

افزایش قیمت برنج در کشور هیچ منطقی ندارد

رئیس اتحادیه خواروبار فروشان استان اصفهان، هرگونه افزایش قیمت برنج در کشور را غیرمنطقی و خارج از الگوهای اقتصادی عنوان کرد.

افزایش قیمت برنج در کشور هیچ منطقی ندارد

مصطفی بحق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: اکنون نیاز برنج کشور تأمین شده و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد، بنابراین هرگونه افزایش قیمت در این خصوص از الگوهای بازار تبعیت نمی‌کند.

وی ادامه داد: طی روزهای گذشته حتی برنج بین 2 تا 3 درصد هم کاهش قیمت داشته است.

رئیس اتحادیه خواروبار فروشان استان اصفهان بیان کرد: مردم طی این چند روز اخیر چنانچه با این پدیده مواجه شدند حتماً از فروشندگان فاکتور بخواهند و آن را به اداره تعزیرات حکومتی ارائه کنند.

بحق همچنین در واکنش به این موضوع که بسیاری از فروشندگان عدم کشت برنج در استان اصفهان را دلیل افزایش قیمت‌ها بیان می‌کنند، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان اینچنین نیست و استان اصفهان تنها نیم درصد از کل برنج کشور را تامین می‌کند، پس عدم کشت در این استان نمی تواند موثر باشد.

وی متذکر شد: نیمی از برنج بازار در استان‌های گلستان، مازندران و گیلان تولید می‌شود و نیمی دیگر نیز از دیگر کشورها وارد می‌شود که اکنون هم برنج خارجی و هم برنج ایرانی به وفور در انبارها وجود دارد.

رئیس اتحادیه خواروبار فروشان استان اصفهان ادامه داد: طی دو ماه گذشته برخی از اقلام حبوبات بین 20 تا 30 درصد کاهش قیمت داشته و پیش‌بینی می‌شود این کاهش قیمت در بسیاری از این اقلام اتفاق بیفتد.

بحق همچنین از مردم خواست تا جایی که ممکن است از حبوبات بسته‌بندی شده خریداری کنند و از خریدهای سنتی در این زمینه خودداری کنند.

به گزارش فارس، پیش از این دبیر انجمن برنج ایران از افزایش قیمت این کالا در بازار خبر داده و دلیل اصلی آن را نیز نبود برنج کافی در انبارها عنوان کرده بود.

انتهای پیام/2301/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول