به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حبیباله رشیدارده امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با بیان اینکه روابطعمومی حرفهای باید با خرد و دانایی بر تصمیمگیریهای مدیریت ارشد سازمان تاثیرگذار باشد اظهار داشت: امروزه مدیریت را مترادف با «تصمیمگیری» میدانند و صاحبنظران علم مدیریت معتقدند در سازمانهای امروزی مهمترین وظیفه هر مدیری اخذ بهترین و سریعترین تصمیم است. با در نظر گرفتن این مقدمه، روابطعمومیها باید نقش خود را در سازمان تا جایی ارتقاء ببخشند که با مهارت و شایستگی بر تصمیمگیریهای مدیریت تاثیرگذار باشند.
مدیر روابطعمومی بانک ملی افزود: تعریف چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویا برای روابطعمومی اگر چه یک تعریف تکراری و قدیمی است اما با دقت به همین تعریف میتوانیم نتیجهگیری کنیم که هیچ بخش سازمانی به اندازه روابطعمومی در جریان جزئیات و رخدادهای سازمان نیست؛ بهدلیل همین اشراف و آگاهی، روابطعمومی میتواند و باید در تصمیمگیریهای مدیریتی دارای نقش موثر و سازنده باشد.
رشیدارده تصریح کرد: فقط روابطعمومیهای حرفهای هستند که هم این نقش را برای خود قائل هستند و هم برای تحکیم ایفای آن میکوشند در صورتی که روابطعمومیهای غیرحرفهای خود را در حد و اندازه مشاور نمیدانند و صرفاً منتظر دریافت دستورات و اجرای آنها مطابق نظر شخص آمر هستند.
مدیر روابطعمومی بانک ملی اظهار امیدواری کرد که با برگزاری مستمر کنفرانس حرفهایگرایی در روابطعمومی بتوان اصول و اساس رفتار حرفهای را به مدیران و کارشناسان روابطعمومی آموزش داد تا در نتیجه آن شاهد تصمیمگیریهای مطلوب، کارشناسانه و دقیق در سطح جامعه باشیم.
انتهای پیام/2462/ق20/ف4004