اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان مطرح کرد

توسعه ظرفیت دانشگاه‌های خوزستان همگام با پذیرش دانشجو

استاندار خوزستان گفت: سرمایه ما در زمینه ساخت اماکن آموزشی در جایی هزینه می‌شود که هیچ کاربردی ندارد.

توسعه ظرفیت دانشگاه‌های خوزستان همگام با پذیرش دانشجو

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی در شورای آموزش و پرورش استان که ظهر امروز در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به کاهش سرانه دانش آموزان، مدارس استان می‌توانند از طریق کمک‌های مردمی و والدین دانش آموزان، مشکلات خود را برطرف کنند.

وی ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام جواد (ع) افزود: با همت و تلاش دستگاه‌های اجرایی مقدمات باز گشایی مدارس به خوبی انجام شد و خوشبختانه هیچ گونه مشکلی تاکنون مشاهده نشده است.

استاندار خوزستان در ادامه به دانش آموزان استثنایی استان اشاره کرد و گفت: شرایط کار به نحوی بوده که هر چه زود‌تر باید این دانش آموزان را شناسایی کرد و مشکلات آن‌ها را برطرف کرد و مسئولان آگاه باشند که این افراد را نباید از گردانه کار فراموش کرد.

وی ادامه داد: عمده مشکل دانش آموزان استثنایی در روستا‌ها عدم روان‌شناس، مراکز بینایی سنجی و شنوا سنجی بوده که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی این موضوع را دنبال می‌کنیم.

حجازی افزود: در حال حاضر پزشک خانواده در روستا‌ها مستقر بوده و می‌توان طرح سنجش دانش آموزان استثنایی را در قالب طرح پزشک خانواده اجرا کرد.

وی در ادامه به استفاده بهینه از اماکن آموزشی استان اشاره کرد و افزود: متاسفانه در مناطقی از استان بدون کار کار‌شناسی مکانی ساخته می‌شود که پس از مدتی خالی می‌شود و این در حالی بوده که در نقاطی از شهر با کمبود مدرسه مواجه هستند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه سرمایه ما در زمینه ساخت اماکن آموزشی در جایی هزینه می‌شود که هیچ کاربردی ندارد افزود: در طرح آمایشی که انجام دادیم متوجه شدیم که بسیاری ساختمان‌های آموزشی در استان بدون استفاده مانده‌اند.

*ارائه گزارش از وضعیت تراکم دانش آموزی به نسبت شهر و روستا

وی گفت: مکان‌هایی در اهواز وجود دارد که رشد جمعیت بالایی داشته و مدارس آن مناطق جوابگوی تعداد دانش آموزان نیستند پس انتظار می‌رود که ابتدا گزارشی از وضعیت تراکم دانش‌آموزی به نسبت شهر و روستا ارائه شود و سپس به ساخت مکان آموزشی بپردازیم.

حجازی با اشاره به اینکه عدم سرویس ایاب و ذهاب یکی از مشکلات اصلی آموزش و پرورش به شمار می‌رود افزود: متاسفانه در بعضی از روستا‌ها دانش آموزان دختر ما باید هفت کیلومتر پیاده‌روی کنند تا به مدرسه مورد نظر برسند و این برای خانواده‌ها مشکل ساز است.

وی خطاب به سازمان دانش آموزی استان گفت: اکثر مراسم‌هایی که در استان برگزار می‌شود بر عهده حوزه اجتماعی بوده و مسئولان این سازمان باید به این حوزه وصل باشند تا از ظرفیت آنها استفاده شود.

استاندار خوزستان در ادامه به موفقیت دانش آموزان استان در کنکور 92 اشاره کرد و افزود: ما باید قدری ریشه‌ای‌تر کار کنیم و به دنبال رفع نواقص بوده تا به لحاظ علمی جزو سه استان بر‌تر کشور باشیم.

وی به ارتقای ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اشاره کرد و گفت: اگر ما ظرفیت دانش آموزان فنی و حرفه‌ای خود را ارتقا داده ولی به لحاظ مکان دانشگاهی ظرفیت جذب دانشجو را نداشتیم با مشکل مواجه می‌شویم.

*ارتقای ظرفیت دانشجویان فنی و حرفه‌ای استان

حجازی با بیان اینکه باید از ظرفیت مراکز فنی و حرفه‌ای استان استفاده بهینه کرد گفت: ما می‌توانیم مراکز فنی و حرفه‌ای خود را در شیفت بعد از ظهر در اختیار دانشگاه قرار دهیم و با این کار ظرفیت دانشجویان خود را از 9 هزار نفر به 18 هزار دانشجو ارتقا دهیم.

وی تصریح کرد: قطعا اگر از ظرفیت مراکز فنی و حرفه‌ای در راستای فضای دانشگاهی استفاده کنیم دانشجویان ما به شهرهای دیگر سفر نمی‌کنند.

استاندار در پایان گفت: آموزش و پرورش استان تاکنون مسیر صعودی و بسیار خوبی را طی کرده است و در ادامه اگر قدری کند شده و از مسیر ارتقای کیفی غافل شود قطعا از دیگر استان‌ها عقب می‌افتد و تمام زحماتش به هدر می‌رود.

انتهای پیام/72015/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول