اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماهه نخست امسال صورت گرفت

توقیف 9 شناور و دستگیری 39 متجاوز مرزی در استان بوشهر

فرمانده دریابانی استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال 9 فروند شناور متجاوز و 39 متجاوز مرزی به محض ورود به آب‌های انحصاری و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران توقیف و دستگیر شدند.

توقیف 9 شناور و دستگیری 39 متجاوز مرزی در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سردار قلندر لشکری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این مدت دریابانان 3 پایگاه دریابانی بوشهر، گناوه و کنگان با 3 هزار و 214 ساعت گشت‌زنی توسط شناور، خودرو، موتورسیکلت و پیاده موفق به توقیف 242 فروند شناور متخلف و 57 دستگاه خودرو در اجرای 24 طرح مختلف اطلاعاتی و عملیاتی شدند که در این خصوص 465 نفر قاچاقچی دستگیر و 260 پرونده قضایی تشکیل شد.

وی ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را بالغ بر 285 میلیارد و 550 میلیون ریال برآورد کرد و افزود: در این مدت دریابانان این فرماندهی به یاری همه مسئولان و مرزنشینان هم‌استانی و با استفاده از دستگاه اپتیکی‌ و راداری و همچنین گشت‌زنی‌های شبانه‌روزی تمام نوار مرزی را پوشش صد در صدی داده و اجازه هیچ گونه تحرکی به قاچاقچیان و متجاوزان مرزی ندادند.

فرمانده دریابانی استان بوشهر در ادامه گفت: در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی دریابانان غیور این استان با تلاش و پشتکار وصف‌ناپذیر موفق به افزایش 20 درصدی کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته شدند.

لشکری تصریح کرد: مأموران این فرماندهی در شش ماه سال جاری و در راستای اجرای طرح‌های مختلف اطلاعاتی و عملیاتی به جهت جلوگیری از تجاوزات مرزی و همچنین کنترل ورود و خروج کامل قاچاق موفق به افزایش 20 درصدی کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته شدند.

فرمانده دریابانی استان بوشهر بارزترین کشفیات 6 ماهه نخست سال جاری را افزایش 103 درصدی کشفیات سوخت قاچاق نسبت به مدت مشابه با یک میلیون و 172 هزار لیتر به ارزش 35 میلیارد و 160 میلیون ریال و 191 درصدی کشفیات لوازم آرایشی - بهداشتی با کشف 324 هزار قلم دانست.

لشکری افزود: از دیگر کشفیات شاخص این فرماندهی در این مدت کشف 65 هزار برگ پاسور، 4 میلیون و 616 عدد قرص، 3 هزار و 800 کیلوگرم پودر، 11 هزار شربت نیروزا، 23 هزار و 300 دستگاه انواع گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی، 14 هزار و 300 کیلوگرم برنج خارجی، 165 هزار نخ انواع سیگار خارجی و 21 هزار و 600 دستگاه انواع لوازم برقی و الکتریکی است.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول