اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرداری مشهد انتقاد کرد

فقدان اعتبارات اساسی در حوزه زیست‌محیطی خدمات شهری

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: تاکنون در حوزه زیست‌محیطی اعتبارات اساسی برای مجریان و امور خدمات شهری در نظر گرفته نشده است.

فقدان اعتبارات اساسی در حوزه زیست‌محیطی خدمات شهری

به گزارش خبرنگار فارس از مشهد خلیل‌الله کاظمی صبح امروز در نشست خبری کنفرانس ملی خدمات شهری و محیط‌ زیست در محل شهرداری مشهد اظهار داشت: یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های اساسی در محیط شهری و کلانشهر‌ها غفلت از مسائل زیست محیطی است که با روند روبه رشد و توسعه شهرنشینی این نگرانی‌ها در حوزه محیط‌ زیست دو چندان شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در حوزه زیست‌محیطی اعتبارات اساسی برای مجریان و امور خدمات شهری در نظر گرفته نشده بیان داشت: این کنفرانس برای نخستین بار در سطح کل کشور در مشهد برگزار می‌شود که امید است با تلاش‌هایی که صورت گرفته ورود خوبی به فعالیت‌های زیست‌محیطی در راستای کنترل و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و آموزش و اطلاع‌رسانی داشته باشیم.

وی از تغییر نام حوزه خدمات شهری و شهرداری به حوزه خدمات شهری و محیط زیست خبر داد و بیان داشت: از تخصص و کارشناسی مجریان و صاحب‌نظران در این حوزه استفاده می‌شود.

کاظمی افزود: از اهداف اجرای این کنفرانس تاکید بر نقش کلیدی خدمات و محیط زیست در مدیریت شهری و توسعه آن، بررسی تنگناها و معضلات حاکم، ایجاد بستر مناسب برنامه برای هماهنگی، وحدت، انسجام و عملکرد بین متولیان مدیریت شهری، تلاش برای ارائه راهکارهای مناسب جهت تحقق مدیریت یکپارچه  توسعه پایدار آماده‌سازی زیر‌ساخت‌ها و فعالیت جهت بهبود فعالیت و رفاه شهروندان، تشخیص نارسایی‌های موجود در سیستم‌های سازمانی و ارگان‌ها است.

وی در مورد محوریت این کنفرانس نیز عنوان کرد: محورهای این کنفرانس برنامه‌ریزی و ارتقاء کیفیت خدمات و محیط‌‌ زیست با اهداف افزایش کیفیت زندگی برای شهروندان، خدمات شهری و کاهش مخاطرات، فناوری اطلاعات و خدمات شهری، ارتقاء محیط زیست و فناوری‌های نوین، مشارکت شهروندان و بخش خصوصی در بهبود خدمات زیست محیطی، عدالت اجتماعی و خدمات شهری، قوانین و خدمات زیست‌محیطی، چشم‌انداز‌ها و چالش‌های موجود و اهمیت محیط زیست در ارتقاء جایگاه پایتخت معنوی ایران و استفاده از تجارب بین‌المللی در حوزه خدمات شهری است.

کاظمی افزود: میزبانان این کنفرانس شهرداری مشهد و دانشگاه فردوسی مشهد می‌باشد و حامیان آن سازمان شهرداری و دهیاری مشهد، سازمان حفاظت محیط زیست، دانشگاه تهران، دانشگاه تبریز و دیگر دانشگاه‌های کشور است.

وی از تغییر دبیرخانه دائمی کنفرانس در سالهای آینده خبر داد.

انتهای پیام/2202/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول