اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

8 پرواز حجاج آذربایجان و زنجان را به سرزمین وحی می‌برد

اعزام نخستین گروه از مسافران به سرزمین وحی از تبریز

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: نخستین گروه از زاعران اعزامی از آذربایجان‌شرقی به عربستان 3 بامداد، توسط یک فروند هواپیمایی بوئینگ 747 شرکت هواپیمایی ماهان، فرودگاه تبریز را به مقصد سرزمین وحی ترک کردند.

اعزام نخستین گروه از مسافران به سرزمین وحی از تبریز

علی رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: نخستین گروه زائران متشکل از 410 نفر در قالب 3 کاروان بودند که همگی از حجاج آذربایجان‌شرقی هستند.

وی در تشریح برنامه‌های اعزام حجاج حج تمتع آذربایجان‌شرقی و زنجان به عربستان گفت: امسال حجاج آذربایجان‌شرقی و زنجان با 8 پرواز شرکت هواپیمایی ماهان از فرودگاه بین‌المللی تبریز به سرزمین وحی و مقصد جده منتقل می‌شوند و حجاج اعزامی از استان همگی مدینه بعد هستند.

رستمی افزود: اعزام زائران این دو استان از امروز آغاز و تا 17 مهر روزانه با 2 پرواز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به پرواز 3 بامداد امروز گفت: ساعت 15 امروز نیز دومین پرواز به مقصد جده در عربستان صورت خواهد گرفت و پرواز 15 مهر در 2:15 بامداد و 17:15، 16 مهر 2:30 بامداد و 15:00 و بالاخره پرواز 17 مهر ساعات 3:20 و 19:10 اتفاق خواهد افتاد.

رستمی درباره تفکیک حجاج اعزامی از تبریز گفت: در مجموع سه هزار و 276 نفر از فرودگاه بین‌المللی تبریز به عربستان پرواز خواهند داشت که از این تعداد دو هزار و 398 نفر از 20 کاروان مربوط به خود حجاج آذربایجان‌شرقی است و 878 نفر در قالب هفت کاروان نیز از زائران استان زنجان خواهند بود.

این مقام ارشد استان در حمل و نقل هوایی یادآور شد از کشور 66 هزار نفر امسال به سفر معنوی حج اعزام می‌شوند که این تعداد در قالب 190 سورتی پرواز از 17 فرودگاه کشو برای به جا آوردن اعمال حج واجب به عربستان مشرف خواهند شد.

بر اساس این گزارش، مقایسه تعداد زائران اعزامی از آذربایجان‌شرقی به حج تمتع امسال در مقایسه با سال قبل کاهش بیش از 22 درصدی دارد چرا که آمار سال 91 رقمی نزدیک به سه هزار و آمار سال 90 نیز چهار هزار و 200 زائر را در برداشت که مقایسه ارقام امسال با سال 90 نشان از کاهش 50 درصدی دارد البته کاهش سهمیه امسال در سراسر کشور و تمام استان اتفاق افتاده که از 17 درصد آغاز و تا 25 درصد ادامه دارد.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول