اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت بهزیستی

طرح ایجاد روستای پاک در استان سمنان ارائه شد

طرح روستای عاری از آسیب‎های اجتماعی در اداره کل بهزیستی استان سمنان ارائه شد.

طرح ایجاد روستای پاک در استان سمنان ارائه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، این جلسه به منظور بررسی شاخصه‎های اساسی پیشگیری، توان‎بخشی و اجتماعی طرح روستای پاک از معضلات و آسیب‎های اجتماعی با حضور نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، معاونت امور اجتماعی استانداری سمنان، فنی و حرفه‎ای استان سمنان، دادگستری استان سمنان و مسئولان ذیربط بهزیستی استان سمنان برگزار شد.

در ابتدا مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه تکنولوژی در عصر حاضر مورد نیاز بشر است، افزود: علوم مختلف اگر جهت‎دار باشد و در راستای تعالی معنوی انسان‎ها گام بردارد، آن‎ها را به مقصد نهایی الوهیت سوق می‎دهد و در غیر این‎ صورت آدمی دچار کفران نعمت می‎شود.

حجت‎الاسلام والمسلمین علی پهلوان، با اشاره به فضیلت کسب علم در قرآن مجید و تأکید پیامبر گرامی اسلام (ص) در این خصوص خاطر نشان کرد: آگاهی عمومی یکی از مباحث مهم دنیا است.

وی فعال‎سازی و فراهم‎سازی بسترها و فاکتورهای لازم را در طراحی روستای پاک و عاری از آسیب‎های اجتماعی آرزوی همه دلسوزان این عرصه دانست و بر اهتمام دست‎اندرکاران تأکید کرد.

پهلوان، پیشگیری را مقدم بر دیگر بخش‎ها دانست و مشارکت فعالانه نمایندگان دیگر دستگاه‎ها را خواستار شد.

در ادامه مهدی جعفری ارائه کننده طرح روستای پاک، معضل حال حاضر در امر پژوهش را فربهی اسناد و لاغری اجرا عنوان کرد و افزود: امام خمینی (ره) نیز بر رفاه طبقات محروم و رسیدگی به حال نیازمندان که خیر دنیا و آخرت را برای مسئولان امر در پی دارد، تأکید می‎کردند.

وی با اشاره به لزوم توسعه روستایی در ماده 194 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی، گفت: دولت مکلف است به منظور بهبود وضعیت روستاها در زمینه سیاست‎گذاری، برنامه‎ریزی، راهبری و ... حمایت‎های لازم را از اقدامات گوناگونی از جمله آموزش مستمر فنی و حرفه‎ای با هدف توانمندسازی، سامان‎دهی و استقرار فعالیت‎های کارآفرینی و اشتغال‎زایی کوچک و متوسط، تعمیم و گسترش بیمه روستایی و ... به عمل آورد.

این پزشک و روان‎شناس سلامت، دست‎یابی روستاییان را به سطح مطلوب کرامت و عزت اسلامی و انسانی، آگاهی‎های عمومی و در نهایت رسیدن به جامعه‎ای بالنده متعالی و مقاوم برابر جرائم و آسیب را از اهداف مأخوذ این چشم‎انداز عنوان کرد و برای شرکت‎کنندگان در جلسه، طرح روستای پاک را به صورت کامل تبیین کرد.

حسن غربا رئیس بهزیستی شاهرود نیز با بیان توضیحاتی در خصوص علل انتخاب یک روستای خاص در استان سمنان به صورت پایلوت، افزود: تحقیقات جامع و گسترده کارشناسان حوزه‎های پیشگیری، توان‎بخشی و اجتماعی برای جمع‎آوری اطلاعات و شروع به کار گردآوری شده است.

در پایان مقرر شد؛ برای اجرای طرح روستای پاک در یکی از روستاهای استان سمنان، با مدیریت علیرضا ایزدپور جانشین مدیرکل بهزیستی استان سمنان و دبیر شورای معاونان در سایه همکاری‎های بین‎بخشی پیگیری و اجرا شود.

انتهای پیام/2249/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول