اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

احزاب پاکستان خواهان خروج این کشور از ائتلاف با آمریکا شدند

نمایندگان احزاب مهم سیاسی و مذهبی پاکستان به اتفاق آرا خواهان خروج این کشور از جنگ به اصطلاح مبارزه با تروریسم آمریکا شدند.

احزاب پاکستان خواهان خروج این کشور از ائتلاف با آمریکا شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در پیشاور، احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان با تأکید بر لزوم آغاز مذاکرات صلح با طالبان، از دولت این کشور خواستند تا از ائتلاف آمریکا در جنگ با ترور خارج شود.

در این جلسه که به دعوت حزب «جماعت اسلامی» پاکستان برگزار شد، همه احزاب در مصوبه‌ای از دولت مرکزی درخواست کردند تا از حمایت آمریکا در جنگ با ترور دست بردارد.

شرکت‌کنندگان در این نشست همچنین از دولت خواستند تا با تشکیل یک تیم مذاکره‌کننده، گفت‌وگوهای صلح با طالبان را هرچه سریع‌تر آغاز کند.

مذاکره با همه گروه‌های مسلح، اتخاذ تدابیر لازم جهت ایجاد امنیت در ایالت «خیبرپختونخواه» و مناطق قبایلی و سرمایه‌گذاری جهت بازسازی زیرساخت‌ها در این مناطق، تشکیل بنیاد کمک به مردم آسیب‌دیده از تروریسم و انجام گام‌های عملی و موثر برای حفاظت از مکان‌های مذهبی اقلیت‌ها از دیگر خواسته‌های مطرح شده در این جلسه بود.

در این نشست، نمایندگان احزاب مختلف سیاسی و مذهبی پاکستان از جمله «حزب ملی عوامی»، «جمعیت علمای اسلام» (شاخه سمیع‌الحق)، «جمعیت علمای اسلام» (شاخه فضل‌الرحمن)، «مسلم لیگ پاکستان» (شاخه قائد اعظم)، «حزب عوامی ملی پختونخواه» و «حزب مردم پاکستان» حضور داشتند.

این در حالی است که نمایندگان حزب حاکم «مسلم لیگ نواز» و حزب «تحریک انصاف پاکستان» در این جلسه شرکت نداشتند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول