اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت کشور:

بازار قزاقستان فرصت خوبی برای عرضه تولیدات ایرانی است

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت کشور گفت: بازار قزاقستان علاوه بر اینکه فرصت سرمایه‌گذاری مناسبی برای فعالان اقتصادی ایرانی دارد، فرصت خوبی برای عرضه تولیدات ایرانی به شمار می‌رود.

بازار قزاقستان فرصت خوبی برای عرضه تولیدات ایرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رضا توفیقی در نشست بررسی همکاری‌های تجاری و صنعتی فی مابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان که امشب در سالن باغستان برگزار شد، اظهار کرد: جمهوری قزاقستان در منطقه آسیای میانه از قدرت اقتصادی و استعدادهای خوبی در زمینه تولید برخوردار است.

وی افزود: از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این کشور می‌توان به ظرفیت‌هایی که در بخش کشاورزی و سرعتی که در پیشرفت اقتصادی دارد، نام برد.

این مسئول اضافه کرد: سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی کشور قزاقستان 13 میلیارد دلار است که نشان می‌دهد در زمینه جذب سرمایه‌گذار وضعیت مطلوبی در منطقه دارد.

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت کشور عنوان کرد: با توجه به اینکه کشور ایران قدمت تاریخی کهنی دارد و جمعیت آن حدود چهار برابر کشور قزاقستان است اما در طول سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی بیشتر از ( سه و نیم) 3.5 میلیارد دلار نداشته است.

توفیقی با بیان اینکه کشور قزاقستان 26.7 ( 26 و هفت دهم) میلیارد دلار واردات دارد، تصریح کرد: کشور قزاقستان در سال 2012 حدود 60 هزار میلیارد دلار مازاد درآمد ارزی داشته و همواره به دنبال فرصت‌های فعالیتی است تا در راستای رشد اقتصادی حرکت کند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه مازاد سطح پرداخت این کشور 72 میلیارد دلار است می‌توان گفت که اقتصاد این کشور رو به رشد و توسعه است.

این مسئول اظهار کرد:‌ حجم بدهی خارجی کشور قزاقستان 150.5( 150 و نیم) میلیارد دلار است که بخش قابل توجهی از آن مربوط به نخستین سال‌های استقلال یافتن این کشور است.

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت کشور با اشاره به اینکه ذخایر ارزی کشور قزاقستان بیش از 39 میلیارد دلار است، گفت: نرخ رشد تولیدات صنعتی این کشور 3.3 درصد و تورم آن 5.2(پنج و دو دهم) درصد است.

توفیقی با اشاره به اینکه کشور قزاقستان با کشورهای روسیه و بلاروس اتحادیه گمرکی دارد، بیان کرد: بنابر این اگر محصولی به وسیله فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران ایرانی در کشور قزاقستان تولید شود و قرار باشد در کشورهای روسیه و بلاروس به فروش برسد از معافیت گمرکی برخوردار می‌شود.

وی خطاب به فعالان اقتصادی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در کشور قزاقستان وجود دارد، امیدوارم فعالان اقتصادی این موضوع را مدنظر قرار دهند و اقدام به همکاری تجاری و بازرگانی با این کشور کنند.

این مسئول افزود: علاوه بر صادرات مستقیم به کشور قزاقستان می‌توان اقدام به سرمایه‌گذاری مشترک در قزاقستان کرد.

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت کشور اضافه کرد: در صادرات غیرمستقیم می‌توان با استفاده از نمایندگانی که در کشور قزاقستان تعیین می‌شوند، محصولاتی را که در ایران تولید می‌شود وارد بازارهای این کشور کرد.

انتهای پیام/77010/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول