اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار / حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری:

درک از امامت و عقاید امامیه در دوره امام جواد(ع) تثبیت شد

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: درک از امامت و عقاید امامیه در دوره امام جواد(ع) تثبیت شد.

درک از امامت و عقاید امامیه در دوره امام جواد(ع) تثبیت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری شامگاه شنبه در جمع زائران و نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) با تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) اظهار کرد: ائمه اطهار علاوه بر بعد روحانی از نظر جسمانی هم ممتاز بودند و جسم امام با دیگران متفاوت است.

وی ادامه داد: ائمه اطهار (ع) غیر از این جسمی که با آن در عالم ما حاضر هستند، دارای جسم نوری هم هستند و با آن جسم در حول عرش الهی حاضرند و ملکه در آن عالم با جسم ایشان در ارتباط هستند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین منابع علم امام همان روح ایشان قرار دارد، خاطرنشان کرد: همه معارف از طریق روح به امام عطا می‌شود.

میرباقری تصریح کرد: کمتر مقامی از ائمه اطهار (ع) است که به اندازه علم ایشان بر روی آن تأکید شده است و در روایات آمده است که ائمه اطهار (ع) از نظر علم از موسی و خضر برتر هستند.

وی عنوان کرد: از همان لحظه‌ای که امام جواد (ع) به امامت رسیدند جامعه بزرگ شیعه که در آن علما و مفسرین بزرگ شیعه حضور داشتند را رهبری معنوی و سیاسی کردند و این مسئله ارتباطی به سن ایشان ندارد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی تأکید کرد: ایشان در زمانی که به امامت رسیدند با کمال قوت و قدرت همه وظایفی که بر دوش امام هشتم بود را عهده‌دار شدند و ایشان به گونه‌ای صحیح جامعه شیعه را مدیریت کردند.

میرباقری افزود: امام جواد (ع) در خردسالی و در هفت سالگی به امامت رسیدند تا شیعه امتحان شود و علمای بزرگ شیعه آن زمان در امتحان سربلند بودند.

وی اذعان داشت: همان امامتی که امیرالمومنین(ع) در دوران خلافت خود انجام دادند، امام جواد (ع) نیز از همان تدبیر در زمان هفت سالگی برخوردار بودند و بزرگان شیعه علم، تدبیر، تقوا و دیگر شئون امامت را به صورت مجسم در امام جواد (ع) دیده‌اند و مسئله درک از امامت و عقاید امامیه در دوره امام جواد تثبیت شده است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی ابراز داشت: امام جواد(ع) به گونه‌ای جامعه شیعه را هدایت کردند که بزرگان آن دوران همان امامی که شیعه انتظار داشت را در ایشان متجلی دیدند.

میرباقری در پایان گفت: ایشان 25 سال داشتند که در چنین شبی توسط همسرشان مسموم شده و با دسیسه به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/2258/ذ/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول