اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان:

دانش‌آموزان پایه هفتم صاحب رشته ورزشی بسکتبال شدند

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش همدان گفت: طرح ورزشی «مدارس با ورزش بسکتبال» برای پایه‌های هفتم، امسال در مدارس استان همدان اجرا می‌شود.

دانش‌آموزان پایه هفتم صاحب رشته ورزشی بسکتبال شدند

عبدالله جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: تا امروز آموزش ورزش بسکتبال به صورت مقطعی و برحسب امکانات و علائق مربی و دانش‌آموز در کلاس‌های تربیت بدنی تدریس می‌شد اما با الزامی شدن آموزش آن برای دانش‌آموزان پایه هفتم، شاهد گسترش این ورزش در بین دانش‌آموزان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تاکنون دستورالعمل اجرای این طرح به دست ما نرسیده عنوان کرد: با برگزاری دوره‌های ضمن خدمت و آموزش‌های لازم دبیرانی که در این دوره تحصیلی تدریس دارند آمادگی لازم برای اجرای این طرح ورزشی در مدارس استان همدان فراهم شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش همدان با تأکید بر اینکه کتاب راهنمای معلم در خصوص چگونگی رشته بسکتبال چاپ شده اما به دست ما نرسیده است، افزود: کتاب راهنمای معلم به زودی در اختیار آنان قرار خواهد گرفت تا به عنوان مبنای آموزش بهتر در ساعات ورزشی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: کتاب راهنمای معلم یک نقشه راه است زیرا این کتاب فقط برای دانش‌آموزان نیست و معلمان تربیت بدنی نیز می‌توانند از آن کمک بگیرند.

جعفری خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح ورزش بسکتبال در مدارس مطالعات لازم انجام شده و کارشناسان و اساتید ورزشی بر چگونگی آن و تدریس برای پایه هفتم اتفاق نظر دارند.

وی ابراز داشت: بعد از سپری کردن دوره مهم ابتدایی و با وجود طرح‌های ورزشی مختلف می‌توان امیدوار بود تا سطح مهارت‌های پایه و بنیادین در دانش‌آموزان شکل بگیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش همدان تصریح کرد: با اجرای طرح‌های ورزش مدارس در دوره‌های تحصیلی مختلف انتظار می‌رود به صورت تخصصی دانش‌آموزان به سمت ورزش‌های منتخب هدایت شوند و با فراگیری مهارت‌های پیچیده زمینه بیشتر رشد جسمانی حرکتی در آنان فراهم شود.

وی در پایان سخنانش گفت: امیدواریم در اجرای طرح ورزش بسکتبال و اجرایی کردن آن در بین دانش‌آموزان مانند طرح‌های دیگر موفق عمل کرده و به هدف طراحی شده دست یابیم.

انتهای پیام/89007/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول