اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنران حرم مطهر رضوی:

انحراف از مسیر امامت از خطرناک‌ترین انحرافات جامعه اسلامی است

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: انحراف از مسیر امامت، بزرگترین، خطرناک‌ترین و شکننده‌ترین انحرافات جامعه اسلامی است.

انحراف از مسیر امامت از خطرناک‌ترین انحرافات جامعه اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام قاسم بابانیا در جمع زائران و مجاوران در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی، اظهار داشت: از بزرگترین، خطرناک‌ترین و شکننده‌ترین انحرافاتی که در جامعه اسلامی رخ می‌دهد، انحراف از مسیر امامت است.

وی مسئله‌ امامت‌ و ولایت‌ را از مهم‌ترین‌ مسائل‌ حیاتی انسان‌  عنوان کرد و گفت: با شناخت‌ این‌ واقعیت‌، تمام‌ جهات‌ استعدادی‌ انسان‌ در مدارج‌ کمال‌ قرار می‌گیرد و نبود شناخت‌ از این‌ حقیقت،‌ استعدادها و قابلیت‌ها را ‌در مسیر انحراف‌ قرار می‌دهد.

بابانیا افزود: شیعیان برای مسئله امامت اهمیت بسیاری قائل هستند که این مسئله در میان سایر فرق اسلامى اهمیت چندانی ندارد.

وی درباره اهمیت بحث شناخت و معرفت امام گفت: امام فردی است که هر سوالی از او پرسیده شود به آن پاسخ می‌دهد و از غیب به اذن خدا باخبر است و دانش ذاتی امام که از منبع لایزال الهی سرچشمه می‌گیرد، تنها به او داده شده که از گذشته و آینده و تمام اسرار آفرینش اطلاع دارد.

استاد حوزه علمیه مشهد افزود: هر امامی که می‌آید، امام قبل خود را معرفی می‌کند و کسی که می‌خواهد امام‌شناس شود باید قرآن و تاریخ را مرور کرده باشد و از این طریق امام خود را بشناسد.

وی گفت: پاکی و عصمت از گناه و حتی لغزش و اشتباه، از ابعاد ملکوتی امام است؛ لذا اگر انسان امام را الگوی خود در زندگی قرار دهد، موجب رشد و کمال او شده و انسان را به هدف غائی رهنمود می‌کند.

انتهای پیام/2202/ت/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول