اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان یزد:

معدوم سازی بیش از 300 کیلوگرم اجزای حرام حیوانات حلال گوشت

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استانی زد گفت: در بازدیدهای به عمل آمده از کشتارگاه صنعتی دام یزد، بیش از 300 کیلو گرم اجزای حرام حیوانات حلال گوشت جداسازی و معدوم شد.

معدوم سازی بیش از 300 کیلوگرم اجزای حرام حیوانات حلال گوشت

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان یزد، حجت‌الاسلام سید محمد کاظم خامسی اظهار داشت: 15 قسمت از بدن حیوانات حلال گوشت از نظر شرعی بر انسان حرام است به همین دلیل کشتارگاه‌ها موظفند این اجزا را پس از کشتار جداسازی و معدوم کنند.

وی، نظارت بر ذبح شرعی را از وظایف ناظران شرعی برشمرد و تصریح کرد: قانون نظارت شرعی بر ذبح و صید از سال 1387 در ایران به تصویب رسیده است که بر اساس آن تعدادی از روحانیون پس از گذراندن آموزش‌های لازم، موظف به نظارت شرعی بر روند کشتار در کشتارگاه‌ها شدند.

خامسی با اعلام اینکه تمامی کشتارگاه‌های دام و طیور استان دارای روحانیون ناظر ذبح شرعی هستند به مردم دارالعباده استان یزد اطمینان خاطر داد: تمامی گوشت سفید و قرمز تولید شده در کشتارگاه‌ها که دارای مهر و برچسب دامپزشکی هستند، حلال و مورد تأیید این دفتر هستند.

انتهای پیام/2464/ت/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول