اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف قوچان خبر داد

اتمام فاز نخست پروژه میقات‌الرضا تا پایان مهرماه

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه قوچان با اشاره به تاخیر دو ماهه در تحویل فاز نخست پروژه میقات‌الرضا امامزاده جلیل، گفت: این فاز تا پایان مهر آماده تحویل خواهد شد.

اتمام فاز نخست پروژه میقات‌الرضا تا پایان مهرماه

به گزارش خبرنگار فارس از قوچان، حجت‌الاسلام سید عبدالحمید رحمانی‌ حسینی عصر امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های مختلف خراسان رضوی از بقاع شاخص شهرستان قوچان در جمع آنان اظهار داشت: تمام فعالیت سازمان اوقاف و امور خیریه در پروژه‌های میقات‌الرضا خدمت‌رسانی به زائران آقا علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و آماده کردن زائران برای زیارت ایشان است.

وی با اشاره به احداث و توسعه پیرامون حرم امامزاده جلیل(ع) به مساحت دو هکتار و بازسازی و دیوارکشی اطراف بقعه گفت: پروژه میقات‌الرضا که در طرف دیگر جاده و مقابل آستان امامزاده جلیل(ع) واقع شده در سال 91 توسط مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی جانمائی و طرح توسعه حریم امامزاده و احداث میقات‌الرضا انجام شد.

رحمانی اضافه کرد: برای این پروژه هفت هکتار زمین خریداری شده که قسمتی از آن به مردم محل و قسمتی نیز به بانک ملی متعلق بود که برآورد اولیه آن حدود چهار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود یک میلیارد و 200 هزار تومان از این اعتبارات جذب شده، تصریح کرد: فاز اول این پروژه شامل مسجد، رواق‌ها و محوطه، فاز دوم شامل فضای اداری و تجاری و حسینیه و فاز سوم نیز شامل پارکینگ، تعمیرگاه و... بوده که پس از پایان دو فاز اول عملیاتی خواهد شد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه قوچان با اشاره به این موضوع که در ابتدای کار اداره آب و فاضلاب روستائی و شرکت گاز قوچان همکاری مناسبی نداشتند، یادآور شد: رواق‌های ساخته شده در این مکان به منظور استراحت و اسکان مسافرین و زائران امام رضا(ع) در نظر گرفته شده و برای این مجتمع خدماتی، اقامتی فرهنگی احداث پمپ بنزین و پمپ گاز نیز درنظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: شرکت آگور مشهد به عنوان پیمانکار این طرح قرار بوده تا پایان مردادماه فاز اول این پروژه را تحویل داده که بنا به دلایلی معلوم این کار تاکنون به تاخیر افتاده است.

رحمانی تاکید کرد: با توجه به تاخیر دو ماهه در تحویل فاز اول پروژه میقات‌الرضا امامزاده جلیل شهرستان قوچان این فاز که شامل فضاهای مسجد، رواق‌ها و محوطه است تا پایان مهرماه آماده تحویل خواهد شد.

انتهای پیام/2202/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول