اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان:

مانور اسکان اضطراری در تمامی شهرهای استان اجرا می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران نطنز، گفت: در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی مانور اسکان اضطراری در همه شهرهای استان اجرا می‌شود.

مانور اسکان اضطراری در تمامی شهرهای استان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، منصور شیشه‌فروش ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی مدیریت بحران نطنز که در شهرداری این شهر برگزار شد، اظهار کرد: حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌کند و باید همیشه آمادگی لازم جهت مدیریت حوادث غیرمترقبه را داشته باشیم.

وی با اشاره به حادثه اتوبوس‌های اصفهان و یزد، خاطرنشان کرد: این تنها نمونه‌ای از تصادفاتی است که روزانه در کشور ما رخ می‌دهد و متأسفانه شاهد حوادث ناگواری از این دست هستیم.

این مسئول افزود: باید از این حوادث درس بگیریم و به طور ساده از مسئولیتی که داریم، عبور نکنیم.

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان اضافه کرد: اگر مدیر فنی اتوبوس‌ها به صورت دقیق اتوبوس‌ها را چک می‌کرد و مالک اتوبوس از لاستیک غیراستاندارد استفاده نمی‌کرد و چکش داخل اتوبوس موجود بود، این اتفاق ناگوار نمی‌افتاد که آمارها نشان می‌دهد سالیانه بین 20 هزار تا 22 هزار نفر از هموطنانمان در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند.

شیشه‌فروش تأکید کرد: مدیران بحران شهرستان باید با روحیه پویا، بانشاط و فعال وارد عرصه کار شوند و هیچگاه احساس خستگی نکنند.

وی در مورد در پیش بودن فصل پاییز به ادارات گاز، هلال احمر شهرداری و نظام مهندسی توصیه کرد که آموزش‌های لازم در مورد استفاده صحیح از وسایل گازسوز را با برگزاری دوره‌های آموزشی در مدارس و مساجد داشته باشید تا شاهد اتفاقات تلخ گازگرفتگی نباشیم.

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان همچنین به اداره راه و شهرسازی توصیه کرد که نمک و شن کافی برای جاده‌ها در فصل بارندگی ذخیره کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، گفت: در سال جاری شاهد روی دادن زلزله در بوشهر، سیستان و بلداجی بوده‌ایم؛ شعار امسال هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی بر محور اسکان اضطراری است و امسال در همه شهرها مانور اسکان اضطراری را برگزار می‌کنیم تا آمادگی دستگاه‌ها در مواجه با بحران‌ها مشخص شود.

شیشه‌فروش همچنین به بحران کم‌آبی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در تابستان امسال 15 روستای این شهرستان آبرسانی سیار شدند که از بودجه مدیریت بحران مبلغ 500 میلیون تومان اعتبار ابلاغ شد تا مشکل کم آبی مرتفع گردد.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم حضار از نمایشگاه آتش نشانی شهرداری نطنز بازدید کردند و همچنین مانور اطفای حریق در حضور مدیرکل مدیریت بحران و سایر مسئولان اجرا شد.

انتهای پیام/63025/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول