اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره):

دانشمندان اهل سنت به مقام علمی امام جواد(ع) معترف هستند

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: دانشمندان اهل سنت اعتراف کردند که امام جواد(ع) با وجود سن کم از نظر فضائل اخلاقی و علمی دارای مقام بالایی بود.

دانشمندان اهل سنت به مقام علمی امام جواد(ع) معترف هستند

حجت‌الاسلام محمود رجبی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) اظهار کرد: این امام بزرگوار با آنکه در سن کودکی به امامت رسید، ولی با گفت‌وگو با دانشمندان مختلف مقام علمی خود را به افراد دیگر اثبات کرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ پیشوای نهم شیعیان در سن هفت سالگی با علما و فقها در رشته‌های مختلف بحث می‌کرد و همگان عظمت علمی این امام بزرگوار را درک می‌کردند.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت:‌ دانشمندان اهل سنت اعتراف کردند که امام جواد(ع) با وجود سن کم از نظر فضائل اخلاقی و علمی دارای مقام بالایی بود.

وی عنوان داشت: امام رضا(ع) در مدح امام جواد(ع) می‌فرماید «تاکنون فردی متولد نشده که به اندازه امام جواد(ع) برای شیعه برکت و خیر کثیر داشته باشد».

رجبی تصریح کرد: نامگذاری این امام بزرگوار با عنوان جواد به این دلیل بوده که این امام از نظر بخشش و جود بسیار سخاوتمند بود.

وی یادآور شد: جامعه شیعه آن دوران نیاز به تغذیه فکری امام محمد تقی(ع) در بخش‌های سیاسی و اجتماعی داشت که پیشوای نهم شیعیان به خوبی در این زمینه به ایفای نقش پرداخت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: اقتضای زمان امام محمد تقی(ع) به گونه‌ای بود که حضرت حضوری جدی و ارتباطاتی قوی با شیعیان داشت، حتی مامون از فرقه‌های مختلف شخصیت‌ها را دعوت کرده و مناظرات مختلف را برگزار می‌کرد.

وی با بیان اینکه مناظرات مختلف امام جواد(ع) به اندازه‌ای مهم بوده که در کتاب‌ها ذکر شده است، گفت: حضرت مناظرات مختلف را با دانشمندانی که ادعای رهبری جامعه داشتند و بر اساس تصورات خود فکر می‌کردند و از نظر علمی و فهم معارف در رتبه بالایی بودند، برگزار می‌کرد و در این مناظرات حضرت پیروز میدان بود.

رجبی با اشاره به نقش امام جواد(ع) در مبارزه با افکار انحرافی گفت: این امام بزرگوار نقش مهمی در زمینه مبارزه با انحرافات فکری ایفا می‌کرد و در حقیقت جامعه شیعه را مدیریت کرد تا اسیر جریانات انحرافی نشوند و در برابر آسیب‌ها و هجوم فرهنگی دشمنان مصونیت داشته باشند.

وی یادآور شد: امام جواد(ع) شاگردانی را در شهرهای مختلف تربیت می‌کرد تا مردم اطلاعاتی در زمینه علوم دینی و اسلامی کسب کنند.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: باید با تاسی به امام جواد(ع) در زمینه شناساندن معارف صحیح اسلام ناب محمدی گام برداریم تا شاهد حرکت‌های آسیب‌آفرین از سوی تکفیری‌ها برای جامعه اسلامی و بشری نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم تکفیری‌ها حتی به مسیحیان در سوریه حمله می‌کنند بنابراین لازم است با برگزاری نشست‌های مختلف حرکت گسترده‌ای از سوی دانشمندان مختلف اعم از شیعه و اهل تسنن صورت گیرد تا جلوی این حرکت غیر اسلامی گرفته شود.

رجبی یادآور شد: دانشمندان کشورهای اسلامی با برگزاری نشست‌های مختلف باید در مباحثی که اختلاف نظر دارند، به وحدت و نتایج مثبت برسند تا دشمن از این جریانات سوء استفاده نکند.

انتهای پیام/78003/ک40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول