اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید:

دولت در قالب مسکن مهر اقدام جدیدی نخواهد داشت

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: دولت در قالب مسکن مهر دیگر اقدامی نخواهد داشت؛ اما واحدهای ثبت نام شده تحویل می‏شود.

دولت در قالب مسکن مهر اقدام جدیدی نخواهد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، محسن نریمان پیش از ظهر امروز به همراه اعضای هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در دیداری با شماری از مسئولان مسکن مهر پردیس افزود: مشکل امروز ساخت بنا نیست؛ نگرانی اصلی ما زیرساخت‎هاست که شامل شبکه‎های ارتباطی، ریلی، جاده‎ای، گاز، برق و آب می‏شود.

وی تصریح کرد: رسیدگی به تمام این‎ها در برنامه قرار دارد و  هماهنگ با بارگزاری جمعیتی در شهرهای جدید، این زیرساخت‎ها را نیز مهیا می‎دهیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: برخی از پروژه‎ها دچار وقفه هستند و بازدیدهای مسئولان، این موارد را مرتفع می‎کند؛ امروز نیز در پردیس از این نوع مشکلات وجود داشت که در همین هفته شاهد فعال شدن پروژه‎های این شهرستان نیز خواهیم بود.

نریمان ادامه داد: آن قسمت از مسکن مهر که دولت پیش تعهد کرده و مردم مطالباتی دارند، در دولت تدبیر و امید و بنا بر دستور وزیر راه و شهرسازی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: چون ظرفیت تسهیلات در مسکن مهر پر شده است، ما از این به بعد در قالب مسکن مهر اقدامی نداریم و تمام تلاش خود را در مورد این بار سنگین که وجود دارد، برای تحویل مسکن مهر انجام می‏دهیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: متأسفانه به طور شتاب‎زده بارگزاری جمعیتی سنگینی به این شهرها تحمیل شده و تلاش می‎کنیم که زیرساخت‏های آن‎ها را نیز انجام دهیم.

 

نریمان بیان داشت: شهرهای جدید را نباید طوری دید که دهک‎های خاصی در این شهرها مستقر شود؛ بلکه باید تلاش کنیم از دهک یک تا 10 در این مکان‏ها مستقر شوند.

وی اضافه کرد: اقدام به گرفتن مشاورانی برای جلوگیری از آسیب‎های فرهنگی و اجتماعی این نوع بارگزاری جمعیتی باید صورت گیرد و این نیز کار سنگینی است و یک تهدید هم می‏تواند باشد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: تلاش می‎کنیم این تهدید را تبدیل به فرصت کنیم؛ در کنار اسکان مردم باید توجه به مسائل جانبی مانند امور فرهنگی و اجتماعی، طرح‎های زیربنایی و روبنایی و زیرساخت‎ها را نیز در دستور کار دهیم.

 

نریمان افزود: در شهر پردیس، خوش‎بختانه مطالعات لازم در رابطه با زیرساخت‎ها و ... انجام شده و امیدواریم این روند با پیگیری‎های روزانه هماهنگ با تکمیل پروژه‎های مسکن مهر انجام شود.

وی اظهار داشت: اگر به زمان دقت کنید، از برنامه عقب نیستیم؛ چون شتاب‎زده در بحث ساخت و ساز فیزیکی و کالبدی برای اسکان جمعیت اقدام صورت گرفته و باید هماهنگ با آن زیرساخت‎ها را انجام دهیم و اگر در بعضی از پروژه‎ها با وقفه روبه‎رو بودیم، مشکل آن‎ها را با سیاست‎گذاری‎های جدید رفع خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/2568/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول