اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی مازندران:

فرهنگ‌سازی مهمترین عامل کاهش تصادفات جاده‌ای است

فرمانده نیروی انتظامی مازندران گفت: فرهنگ‌سازی مهمترین عامل کاهش تصادفات جاده‌ای است.

فرهنگ‌سازی مهمترین عامل کاهش تصادفات جاده‌ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار مسعود جعفری‌نسب عصر امروز در نخستین روز از هفته ناجا در همایش بزرگ فرهنگ‌یاران و همیاران پلیس مرکز مازندران که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار داشت: اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی اصلی‌ترین قانون در ایجاد نظم اجتماعی محسوب می‌شود.

وی ایجاد محیطی آرام در جامعه را تحقق قانون دانست و افزود: قوانین عرفی از بدو تولد از طریق تربیت خانوادگی به افراد منتقل می‌شود.

جعفری‌نسب با اشاره به اینکه انقلاب صنعتی سبب شد تا مردم برای نقل و انتقال از مدرن‌ترین ابزار وسایل حمل و نقل صنعتی استفاده کنند، تصریح کرد: انقلاب صنعتی به طور مستقیم در زندگی مردم اثرگذار بود.

فرمانده نیروی انتظامی مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر حدود 18 میلیون اتومبیل پلاک شده در سطح کشور تردد می‌کنند، بیان داشت: حدود هشت میلیون موتور سیکلت پلاک شده کار حمل و نقل را در سطح کشور بر عهده دارند.

وی 90 درصد حمل و نقل مردم کشور را از طریق راه زمینی دانست و ادامه داد: همه از وضعیت جاده‌ها، نوع رانندگی و ایمنی خودروها باخبر هستند؛ اگر به مقررات راهنمایی و رانندگی توجه نشود روزانه جان انسان‌ها به خطر می‌افتد.

جعفری‌نسب با اشاره به اینکه در 10 سال گذشته میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده  27 هزار نفر را شامل می‌شد، بیان داشت: در حال حاضر این تعداد به 17 هزار نفر رسید که نسبت به 10 سال اخیر 10 هزار نفر کاهش کشته ناشی از تصادفات جاده‌ای داشتیم.

وی میزان خودرو در 10 سال گذشته را چهار میلیون دستگاه دانست و افزود: در حال حاضر حدود 18 میلیون خودرو در کشور تردد می‌کنند.

جعفری‌نسب مهمترین عامل کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات را فرهنگ‌سازی از سنین کم عنوان کرد.

وی یادآور شد: اجرای طرح همیار پلیس از سال 86 شروع شد که در این زمینه نیروی انتظامی با همکاری آموزش و پرورش موفق شد تا در اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی توفیق داشته باشد.

در این مراسم فرمانده انتظامی مازندران با طرح سوالی که به چه دلیل نیروی انتظامی توانست نسبت به 10 سال اخیر هم‌اکنون با کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات مواجه باشد، گفت: 10 دانش‌آموزی که به این سوال جواب صحیح بدهند به قید قرعه از سوی نیروی انتظامی و آموزش و پرورش تجلیل به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

به گزارش فارس، در این همایش به صورت نمادین احکام فرهنگ‌یاران و همیاران پلیس اهدا شد.

انتهای پیام/86006/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول