اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ارومیه:

برکات اسلام نتیجه قرآن و اهل بیت (ع) است

امام جمعه موقت ارومیه گفت: برکات اسلام در نتیجه قرآن و اهل بیت پیامبر اکرم (ص) است.

برکات اسلام نتیجه قرآن و اهل بیت (ع) است

حجت‌الاسلام سیدمحمد فخری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در آستانه سالروز وفات امام جواد (ع) قرار گرفته‌ایم، امام جواد (ع) در شهر مدینه به دنیا آمد و در کاظمین به شهادت رسیده و حرم نورانی این امام بزرگوار در کاظمین قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: امام جواد (ع) در مقابل مصائب و گرفتاری‌های روزگار به شدت شکیبا و بردبار بود و آن حضرت در مقابل حوادث سخت و ناگوار هیچ‌گاه برآشفته و مضطرب نمی‌شدند، بلکه با توکل به خداوند متعال به صبر و تحمل روی می‌آوردند.

فخری افزود: معروف‌ترین لقب امام نهم (ع)، جواد بوده و ایشان را به خاطر جود و بخشش فراوان به این نام خوانده‌اند که برگرفته از نام‌های زیبای خداوند متعال است.

امام جمعه موقت ارومیه ابراز داشت: امامان نور واحد هستند و ماموریت آن‌ها تبلیغ شریعت پیامبر اکرم (ص) و اسلام است.

فخری با بیان اینکه خداوند اهل بیت پیامبر (ص) را پاک قرار داده و اهل بیت (ع) را از کارهای ناشایست دور و مطهر قرار داده است، ادامه داد: امامان معصوم (ع) انسان‌های پاک و شایسته هستند.

وی یادآور شد: پیامبر اکرم (ص) 23 سال شریعت اسلام، احکام الهی و آیات قرآن را برای همه آحاد مردم تبیین و بیان کردند به طوری که 13 سال در شهر مکه در مقابل مشرکان ایستادند و خداوند متعال نیز به پیامبر اکرم (ص) کمک کردند.

امام جمعه موقت ارومیه ادامه داد: اراده و مشیت الهی این بود که دین اسلام پیروز شود و سراسر جهان گسترش یابد.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) 10 سال در مدینه اسلام را به مردم تبلیغ کردند، اذعان داشت: پیامبر اکرم (ص) در این مدت نامه‌هایی را به امپراطوری ایران، مصر، بحرین، رم، حبشه و ... فرستادند و آنان را به اسلام دعوت کردند که برخی به نامه پیامبر احترام کرده و عده‌ای نیز بی احترامی کردند.

فخری افزود: دین و شریعت پیامبر جهادی بوده و پیامبر (ص) این وظیفه را به دنیا اعلام کردند، به طوری که بعد از آن اسلام در دنیا گسترش یافت.

وی تصریح کرد: امامان معصوم (ع) جانشین بر حق پیامبر بودند به طوری که در اواخر عمر پیامبر (ص) آیه‌ای نازل شد که در آن مردم به محبت و مودت اهل بیت (ع) توصیه شده‌اند تا تلاش و زحمات پیامبر ادامه یابد و شریعت پیامبر عالم گیر شده و استمرار یابد.

فخری اضافه کرد: بزرگ‌ترین وصیت پیامبر اکرم (ص) دو امانت قرآن کتاب خدا و اهل بیت (ع) بوده و برکات اسلام در نتیجه کتاب قرآن و اهل بیت (ع) است.

انتهای پیام/61005/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول