اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صدور پروانه بهره‌برداری

بزرگترین طرح فولادی استان یزد در اردکان احداث می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد از فعالیت بزرگترین طرح فولادی استان یزد در شهرستان اردکان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

بزرگترین طرح فولادی استان یزد در اردکان احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدمهدی زارع ظهر امروز در بازدید از بزرگترین طرح فولادی استان یزد در اردکان اظهار داشت: بزرگترین طرح فولادی استان یزد، شرکت آهن و فولاد ارفع است که قرار است به‌زودی در شهرستان اردکان فعالیت خود را آغاز کند.

وی افزود: به تازگی پروانه بهره‌برداری این شرکت صادر شده و مراحل بهره‌برداری از آن به‌زودی طبق زمان‌بندی انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به ظرفیت تولید این واحد تولیدی فولاد استان یزد عنوان کرد: فولاد ارفع این ظرفیت را خواهد داشت که سالانه 800 هزار تن شمش فولاد و 800 هزار تن آهن اسفنجی تولید کند.

زارع تصریح کرد: شرکت آهن و فولاد ارفع در زمینی به مساحت بیش از 86 هزار مترمربع و زیربنای بیش از 116 هزار مترمربع احداث خواهد شد و بزرگترین واحد فولادی استان یزد خواهد بود.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای اجرای این طرح عظیم عنوان کرد: سرمایه‌گذاری ارزی این طرح بالغ بر 133 میلیون یورو و سرمایه‌گذاری ریالی آن بالغ بر سه هزار و 221 میلیارد ریال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد خاطرنشان کرد: این طرح برای بیش از 800 نفر به طور مستقیم و برای بیش از پنج هزار نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

زارع افزود: پیمانکار عمده بخش احیای مستقیم شرکت آهن و فولاد ارفع، ‌ایریتک ـ ایراسکو و پیمانکار عمده بخش فولادسازی شرکت MCC چین است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این طرح عظیم فولادی استان یزد، علاوه بر اشتغالزایی در منطقه، زمینه ایجاد صنایع بالا دستی و پایین دستی همچون قطعه‌سازی، مواد نسوز، فروآلیاژها، واحدهای آموزشی و ... را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: فولاد خام تولید شده به مصرف واحدهای تولید نورد خواهد رسید و به دنبال آن، صنایع ساختمان‌سازی، پل سازی و ... رشد خواهند کرد.

انتهای پیام/2464/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول