اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی گناباد خبر داد

افزایش 5 درصدی سرقت و 3 درصدی کشف سرقت در گناباد

فرمانده انتظامی گناباد گفت: کشف سرقت‌ها در سال جاری نسبت به سال گذشته در گناباد سه درصد افزایش یافته است.

افزایش 5 درصدی سرقت و 3 درصدی کشف سرقت در گناباد

رضا قدمگاهی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گناباد اظهار داشت: در سطح استان از لحاظ وجود امنیت، شهرستان گناباد جزو شهرستان‌های شاخص است و این امر در سایه تعامل با سایر ادارات و کمک و اطلاع رسانی مردمی به پلیس‌های تخصصی مثل پلیس اطلاعات و پلیس 110 است.

وی گفت: در یک ‌سال اخیر سعی شده در کنار مردم و با تعامل و هماهنگی سایر ارگان‌ها آنچه که به نفع مردم است را پیاده کنیم.

وی بیان داشت: در یک سال گذشته به علت حضور پررنگ پلیس تماس‌های مربوط به تخلفات 47 درصد کاهش یافته و در بسیاری از موارد تماس‌ها جنبه راهنمایی دارد.

قدمگاهی بیان داشت: در همین زمان 18 درصد امور عملیاتی پلیس کاهش یافته که بیان کننده عملکرد خوب نیروها برای حل و فصل بسیاری از تنش‌ها بوده چراکه بسیاری از پرونده‌هایی که می‌توانست جهت رسیدگی به دادگاه ارجاع شود با مشاوره صحیح نیروهای پلیس حل و فصل شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع سرقت‌های انجام شده در گناباد نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش یافته و این در حالی است که کشف سرقت‌ها نیز سه درصد افزایش یافته است.

قدمگاهی خاطرنشان ساخت: سال گذشته اکثر سرقت‌ها در شهرستان توسط غیربومی‌ها انجام شده است.

وی در بحث اقدامات امنیتی جهت جلوگیری از سرقت‌ها نیز گفت: در بحث جلوگیری از سرقت موتورسیکلت‌ها داشتن قفل از ضروریات است، عدم پارک در مکان‌های خلوت و استفاده نکردن از تعداد افراد زیاد برای ترک نشین نیز از مواردی است که باید رعایت شود.

قدمگاهی بیان داشت: در بحث سرقت از منازل افراد اگر قصد خروج از منزل را دارند با همسایه‌ها یا نزدیکان هماهنگ کنند، از قفل ایمنی استفاده شود و پنجره‌ها حفاظ داشته باشد.

وی افزود: در مورد مغازه‌های سطح شهر نیز از اقدامات ایمنی مثل پرده کرکره، دزدگیر استفاده شود و حتی الامکان دوربین نصب شود تا در صورت سرقت پیگیری سریعتر انجام شود.

انتهای پیام/2202/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول