اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی:

حرکت علمی امام رضا (ع) نقشه راه آستان قدس رضوی است

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: حرکت علمی و فرهنگی حضرت امام رضا (ع) الگو و نقشه راه آستان قدس رضوی است.

حرکت علمی امام رضا (ع) نقشه راه آستان قدس رضوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، سید احمد علوی در جمع مدیران مؤسسات فرهنگی آستان قدس رضوی و اعضای ستاد دائمی جشن‌های میلاد امام رضا (ع) اظهار کرد: در ایام دهه کرامت شور، شعف و هیجان خاصی در داخل و خارج از کشور برپا شد و دل‌های بسیاری متوجه بارگاه نورانی امام رضا (ع) شدند.

وی با قدردانی از تلاش‌های مدیران و کارکنان مؤسسات فرهنگی آستان قدس رضوی و سایر نهادها و ارگان‌های کشور در برپایی این جشن‌ها افزود: آستان قدس رضوی مورد توجه اماکن متبرکه مذهبی دنیا و مجموعه‌های مذهبی کشور است و بسیاری از آن‌ها علاقه‌مند هستند که در ابعاد و زمینه‌های مختلف از این آستان مقدس الگو بگیرند.

*انتقال تجربیات به عتبات عالیات

وی ادامه داد: تولیت‌های آستان مقدس علوی (ع) و آستان مقدس کاظمین (ع) در سفر اخیر به مشهد، با صراحت به این موضوع اشاره کردند و خواهان ارتباط مؤثر و سازنده با آستان قدس رضوی برای انتقال تجربیات در زمینه‌های خدمات متنوع به زائران، فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی شدند.

علوی تصریح کرد: آستان قدس رضوی با درایت و مدیریت عالمانه آیت‌الله واعظ طبسی از همان سال‌های ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با تأسی، الهام و الگو گرفتن از حرکت علمی و فلسفی حضرت رضا (ع) به ایجاد مؤسسات دانشگاهی و علمی اقدام کرد که منشأ اثرات و برکات زیادی در جامعه شده است.

وی با اشاره به روایتی از حضرت رضا (ع) اظهار کرد: در مسیر ترویج و نشر معارف والای دینی و آموزه‌های گران‌سنگ مکتب اهل بیت (ع)، داشتن اعتدال و پرهیز از غلو، افراط و تفریط مهم‌ترین موضوعی است که ایشان به آن اشاره کرده‌اند و این مهم باید ملاک عمل فعالیت‌ها و اقدامات مؤسسات فرهنگی و تبلیغی قرار گیرد.

وی گفت: در دوران حضرت رضا (ع) تعداد زیادی از دانشمندان ادیان و فرق مختلف مسیحی، زرتشتی، یهودی و فلاسفه بزرگ یونان و هند، نقل‌گرایان، عقل‌گرایان و معتزله در مرکز خلافت حضور داشتند و از سوی دیگر نهضت ترجمه نیز بدون هیچ کنترلی، عقاید و تفکرات مختلف را اشاعه می‌داد.

این مسئول تصریح کرد: در چنین فضا و شرایط خاصی حضرت رضا (ع) با تشکیل مدارس علمی، تألیف کتب و تشکیل مجالس مناظره و گفت‌وگو کاری بنیادی و اصولی را آغاز و نهضتی علمی و فلسفی را بنا کردند.

وی ادامه داد: باید از ابزار و شیوه‌های جدید، جذاب و زیبا برای انتقال این مفاهیم و معارف عمیق استفاده کرد و به نسل جوان و نوجوان به عنوان محور برنامه‌های فرهنگی توجه ویژه شود.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اقدامات آستان قدس رضوی در بعد بین‌المللی اظهار کرد: حضور سفیران و خادمان رضوی در کشورهای مختلف و شبکه‌های برون مرزی سیما در حرم مطهر رضوی و انعکاس انوار تابناک رضوی، عطر ناب امام رضا (ع) را در جهان منتشر کرده و مردم دنیا که امروز تشنه این معارف هستند، از این چشمه زلال حقیقت و معنا سیراب شدند.

وی گفت: امروز مهم‌ترین وظیفه آستان قدس رضوی عمق‌بخشی، آگاهی‌بخشی و تبیین معارف اسلامی و سبک زندگی رضوی به عنوان نسخه سعادت دنیوی و اخروی است و در این مسیر حرکت به سمت پیشرفت و تعالی را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/2202/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول