اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفت

ایجاد بیش از 4 هزار شغل در خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 4 هزار و 183 شغل در استان ایجاد شده که این میزان به جز اشتغال در بخش مسکن است.

ایجاد بیش از 4 هزار شغل در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عابدین محمدی پیش از ظهر امروز در ششمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای ابلاغ قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی 19 هزار و 164 مجوز برای این مشاغل در استان صادر شده است.

وی از معرفی 16 هزار و 164 مشاغل خانگی به بانک‌های عامل برای اخذ تسهیلات خبر داد و افزود: سال گذشته سهمیه تسهیلات اعطایی ابلاغ شده به بانک 18 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده که 5 هزار و 548 نفر به بانک عامل برای اخذ تسهیلات معرفی شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از سهمیه تسهیلات ابلاغی سال گذشته در استان بانک‌ها توانسته‌اند میزان 8 میلیارد و 800 میلیون تومان را به تعداد 3 هزار و 91 نفر پرداخت کنند.

محمدی یادآور شد: سهم استان از سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی سال گذشته براساس نامه بانک مرکزی 30 میلیارد و 750 میلیون تومان است.

*ابلاغ 30 درصدی سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی

وی اضافه کرد: در سال جاری از سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی 30 درصد آن به میزان 7 میلیارد و 100 میلیون تومان ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان این‌که از ابتدای سال جاری تاکنون 4 هزار و 183 شغل در استان ایجاد شده است، ادامه داد: این میزان به جز اشتغال در بخش مسکن بوده و نشان دهنده تحقق 35 درصدی تعهد اشتغال در سال 92 است.

محمدی تصریح کرد: بر اساس آمار بالاترین میزان اجرای تعهد اشتغال در میان دستگاه‌های استانی به ترتیب مربوط به ادارات کمیته امداد امام خمینی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی و جهاد کشاورزی با توجه به سهمیه تعیین شده آن دستگاه در سطح استان بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه شهرستان‌های خراسان جنوبی با توجه به سهمیه هر شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون به ترتیب شهرستان بشرویه 59 درصد، قاینات 56 درصد، فردوس 45 درصد و سرایان 43 درصد از مجموع سهمیه اشتغال تعهد شده منطقه خود را محقق کرده‌اند.

انتهای پیام/22481/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول