اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی خراسان شمالی:

اجرای طرح عفاف و حجاب در خراسان شمالی تعطیل‌بردار نیست

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه اجرای طرح‌های عفاف و حجاب در استان که در قالب ارتقای امنیت اجتماعی انجام می‌شود گفت: بی‌گمان اجرای طرح‌های عفاف و حجاب در خراسان شمالی تعطیل‌بردار نخواهد بود.

اجرای طرح عفاف و حجاب در خراسان شمالی تعطیل‌بردار نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد الله‌وردی محمدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه یک‌هزار و 25 مورد تصادف در خراسان شمالی طی همین مدت رویداد تصریح کرد: تعداد کشته‌شدگان تصادفات این استان امسال در مقایسه با سال قبل 30 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تلفات محورهای ارتباطی این استان در بجنورد جنگل گلستان روی داده است تصریح کرد: با وجود عرض کم این جاده و افزایش ترددها پلیس اقدام به‌کارگیری نیروها در طول این محور برای کاهش تصادفات شده است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی؛ عدم توجه به جلو با 35 درصد، انحراف به چپ با 11 درصد و سرعت غیرمجاز با 17 درصد را از عمده علل تصادفات در خراسان شمالی به شمار می‌رود.

وی در ادامه به فعالیت‌های مرکز فوریت‌های پلیسی اشاره کرد و گفت: طی نیمه نخست امسال 74 هزار و 978 مورد تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی استان انجام شده که از این تعداد 42 هزار و 743 مورد عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: 14 هزار و 786 مورد از تماس‌ها با 110 در خراسان شمالی نیز منجر به ارشاد و راهنمایی شده و مجموعا حدود 93 درصد تماس‌ها در کمتر از 10 دقیقه توسط پلیس رسیدگی شده است.

محمدی همچنین با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های پلیس راهور خراسان شمالی در شش ماهه نخست امسال تصریح کرد: یک‌هزار و 15 مورد تصادفات در درون شهرهای این استان روی داده که 23 نفر جان خود را از دست دادند.

به گفته وی این تعداد تلفات در شهرهای این استان نسبت به سال قبل 36 درصد کاهش یافته است.

وی در عین حال 87 درصد از کشته‌شدگان در تصادفات داخل شهرهای این استان را مربوط به موتورسیکلت و عابر پیاده عنوان کرد.

 فرمانده انتظامی خراسان شمالی شمار اعمال قانون رانندگان متخلف در این استان را در همین مدت 124 هزار و 494 برگ جریمه برشمرد و گفت: این تعداد برگ جریمه صادر شده برای رانندگان متخلف با دو درصد کاهش همراه است.

وی اضافه کرد: 6 هزار و 194 جلد انواع گواهینامه نیز توسط پلیس راهور خراسان شمالی صادر شده و این پلیس طی هفته نیروی انتظامی نیز با حضور در نمایشگاه بزرگ این هفته اقدام به ارائه خدمات گواهینامه و ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی خواهد کرد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی به فعالیت‌های پلیس فتا هم اشاره کرد و گفت: طی نیمه نخست امسال 49 فقره پرونده در موضوعات فضای مجازی تشکیل شده که بیشترین پرونده‌ها مربوط به سرقت‌های اینترنتی است.

محمدی با بیان اینکه این تعداد جرایم اینترنتی 47 درصد مجموع جرایم در حوزه فضای سایبری را شامل می‌شود یادآور شد: پلیس فتای استان براساس ارزیابی‌ها، مقام نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه از اعزام 3 هزار و 15 مشمول خراسان شمالی به مراکز آموزشی نیروهای مسلح هم خبر داد و گفت: این تعداد از سطح مراکز شهرستان‌های استان به خدمت اعزام شدند.

محمدی با بیان اینکه یکی از مهمترین مراکز نیروی انتظامی به منظور نظارت بر عملکرد پلیس دفتر نظارت همگانی است گفت: طی نیمه نخست امسال 3 هزار و 321 مورد تماس با این مرکز برقرار که نسبت به سال گذشته شش درصد افزایش تماس داشته‌ایم که عمده تماس‌ها تقدیر از پلیس بوده که رضایت مردم را از عملکرد نیروی انتظامی می‌رساند.

محمدی فعالیت‌های واحد مددکاری و مشاوره نیروی انتظامی خراسان شمالی را هم برشمرد و گفت: 640 پرونده به این واحد ارجاع شده که از این تعداد 350 پرونده به مصالحه ختم شده است و افزون بر این 420 نفر از شهروندان نیز خدمات مشاوره‌ای این مرکز را دریافت کردند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی در ادامه تعداد قتل‌های خراسان شمالی را طی همین مدت 11 فقره اعلام کرد.

به گفته وی عمده قتل‌های این استان موضوعات خانوادگی و ظن یکی از افراد خانواده بوده که منجر به وقوع قتل شده است.

وی خواستار ارائه تحلیل‌ها از سوی خبرنگاران در مورد علل وقوع قتل‌ها در این استان شد.

محمدی خاطرنشان کرد: البته قتل خشن در استان نداشته و عمدتا انگیزه قتل‌ها خانوادگی بوده است.

* ایجاد پلیس راه در شهرستان‌های راز و گرمه

محمدی همچنین با اشاره به ضرورت تعریض محورهای ارتباطی در شهرستان‌های جدیدالتأسیس راز و گرمه گفت: در صورت تحقق این مهم نیروی انتظامی خراسان شمالی آمادگی ایجاد پلیس راه در این شهرستان‌ها را دارد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون با وجود ارتقای این مناطق به شهرستان؛ محورهای ارتباطی آن کم عرض و مشکل‌ساز شده است.

محمدی همچنین خواستار تسریع در اجرای پروژه راهسازی فاز دوم بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان هم شد.

* اجرای طرح عفاف و حجاب در خراسان شمالی تعطیل‌بردار نیست

عضو ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی با بیان اینکه اجرای طرح‌های عفاف و حجاب در استان که در قالب ارتقای امنیت اجتماعی انجام می‌شود گفت: بی‌گمان اجرای طرح‌های عفاف و حجاب در خراسان شمالی تعطیل‌بردار نخواهد بود.

وی گفت: تداوم اجرای این طرح از برنامه‌های اصلی پلیس در مقابل ناهنجاری‌های اجتماعی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/63002/ط40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول