اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تعطیلی دولت فدرال، گفت‌وگوهای تجارت آزاد آمریکا-اتحادیه اروپا را لغو کرد

دومین دور گفت‌وگوها میان اتحادیه اروپا و آمریکا درباره رسیدن به توافق در مورد معاهده تجارت آزاد که قرار بود دوشنبه هفته جاری در «بروکسل» برگزار شود، به دلیل تعطیلی دولت فدرال آمریکا به تعویق افتاد.

تعطیلی دولت فدرال، گفت‌وگوهای تجارت آزاد آمریکا-اتحادیه اروپا را لغو کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه «بی بی سی»، مذاکرات درباره معاهده تجارت آزاد بین آمریکا و اتحادیه اروپا به واسطه تعطیلی دولت فدرال در آمریکا به تعویق افتاد.

قرار بود، مقامات آمریکایی هفته آینده برای بحث درباره معاهده‌ای با هدف تقویت روابط دو جانبه واشنگتن و اتحادیه اروپا، در «بروکسل» تشکیل جلسه دهند.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا همچنین به واسطه تعطیلی دولت فدرال، سفر خود به آسیا برای حضور در نشست «اپک» را لغو کرد.

به دنبال لجبازی‌های جمهوری‌خواهان در تصویب لایحه بودجه دولت آمریکا، دولت فدرال از روز سه‌شنبه تعطیل شد و صدها هزار نفر از کارکنان دولتی که آنها را غیرضروری می‌دانستند به مرخصی بدون حقوق و اجباری فرستادند.

دومین دور گفت‌وگوها میان اتحادیه اروپا و آمریکا برای دستیابی به توافق تجاری‌ که دو طرف برای رسیدن به آن مدتی ا‌ست در تلاش‌ هستند و بزرگ‌ترین توافقنامه تجارت آزاد جهان محسوب می‌شود، به‌ دلیل تعطیلی دولت فدرال به تعویق افتاد.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش کرد که این گفت‌وگوها قرار بود از دوشنبه هفته جاری آغاز شوند اما «مایکل فورمن» نماینده آمریکا در این گفت‌وگوها به «کارل دی گوخت» نماینده اتحادیه اروپا در امور تجاری اعلام کرد که واشنگتن قادر به فرستادن هیأت خود به بروکسل نیست.

نماینده اتحادیه اروپا در امور تجاری در بیانیه‌ای در این مورد، روز چهارم اکتبر، (12 مهرماه) از توقف مذاکرات ابراز تأسف کرد اما گفت که دو طرف به رفتن در این راه متعهد هستند.

اتحادیه اروپا و آمریکا امیدوارند تا ژانویه سال آینده میلادی پیشنهادات خود را برای حل اختلافاتی که در قوانین و قواعد تجارت آزاد دارند، ارائه کنند که اگر به توافق برسند، آغاز بزرگترین منطقه آزاد تجاری جهان خواهد شد.

بر اساس این گزارش، مبادلات تجاری میان اتحادیه اروپا و آمریکا در سال 2012 میلادی بین 500 تا 650 میلیارد دلار برآورد شده است.

دو طرف گفت‌وگوهای خود را در این زمینه از تیر ماه و زمانی آغاز کردند که افشاگری‌های «ادوارد اسنودن» مأمور سابق سیا در مورد شنود اطلاعاتی اروپایی‌ها در آمریکا، بر روابط هر دو طرف سایه انداخته بود اما این مذاکرات متوقف نشد تا بالاخره تعطیلی بخش‌هایی از دولت آمریکا، به خاطر اختلافات درونی بر سر بودجه، فعلا آن را متوقف کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول