اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درگیری در مصر ۴ کشته و ۴۵ زخمی برجای گذاشت

یک مسئول پزشکی مصر امروز اعلام کرد که در جریان درگیری های پراکنده روز جمعه بین تظاهرات کنندگان طرفدار گروه اخوان المسلمین مصر و نیروهای امنیتی در شهر قاهره و دیگر شهرهای این کشور، ۴ نفر کشته و ۴۵ نفر دیگر زخمی شدند.

درگیری در مصر ۴ کشته و ۴۵ زخمی برجای گذاشت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، شاهدان عینی گفتند که نیروهای پلیس مصر روز جمعه برای متفرق کردن تظاهرات طرفداران اخوان که برای ورود به میدان التحریر شهر قاهره تلاش می کردند، تیراندازی هوایی کرده و گازهای اشک آور شلیک کردند.

درگیری های تقریبا خیابانی نیز درپی برخورد تظاهرات طرفداران اخوان با اهالی و نیروهای امنیتی در مناطق مختلف شهر قاهره و سایر شهرها روی داد.

خالد الخطیب رئیس اداره مرکزی مراقبت های فوری وزارت بهداشت مصر گفت: چهار نفر در درگیری های مختلف در کشور روز جمعه کشته و 40 نفر دیگر زخمی شدند. در بین این کشته ها نیروی امنیتی وجود ندارد.

در همین حال، احمد الانصاری رئیس بخش اورژانس مصر تعداد زخمی ها در شهر قاهره و دیگر شهرهای مصر را 45 نفر برشمرد و گفت که این افراد بر اثر اصابت گلوله و خفگی ناشی از گاز های اشک آور و ضد و خوردها آسیب دیدند.

تظاهرات گروه اخوان المسلمین و طرفداران آن بعد از برگزاری نماز جمعه در شهرهای مختلف مصر آغاز شد.

تظاهرات کنندگان اخوان علیه ارتش و عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع در محله النیل در غرب قاهره شعار دادند و درپی آن درگیری با سلاح گرم بین اهالی و تظاهرات کنندگان روی داد.

این درگیری ها دو روز قبل از جشن های ارتش و مصری ها به خاطر پیروزهای ماه اکتبر روی داد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول