اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
با فرمان «بردی محمداف» صورت گرفت

تعطیلی 3 روزه عید سعید قربان در ترکمنستان

رئیس‌جمهور ترکمنستان با صدور فرمانی روزهای 23 تا 25 مهرماه را در این کشور به مناسبت عید سعید قربان تعطیل عمومی اعلام و بر برگزاری هر چه باشکوه‌تر این عید تأکید کرد.

تعطیلی 3 روزه عید سعید قربان در ترکمنستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‏‌آباد، رئیس جمهور ترکمنستان با صدور فرمانی روزهای 23 تا 25 مهرماه (15 تا 17 اکتبر) را در این کشور به مناسبت عید سعید قربان تعطیل عمومی اعلام و بر برگزاری هر چه باشکوهتر این عید مردمی در سراسر این کشور تأکید کرد.

روزنامه «ترکمنستان بیطرف» چاپ عشق‏‌آباد امروز شنبه (13 مهرماه) باانتشار متن فرمان رئیس جمهور این کشور ضمن تأیید مطلب فوق، تصریح کرد که به موجب فرمان رئیس جمهور ترکمنستان به مناسبت عید سعید قربان در این کشور 3 روز تعطیل رسمی اعلام شده ‏است.

در متن فرمان رئیس جمهور ترکمنستان آمده است که گرامیداشت 3 روزه عید سعید قربان در این کشور در راستای حفظ ارزش‌های اخلاقی مردم ترکمن، پیروی از از سنت‌های کهن و آداب و رسوم اجداد، احیاء ارزش‌های معنوی و تقویت وحدت و انسجام ملی، می‏‌باشد و بر کلیه مسؤلین چه بخش خصوصی و چه بخش دولتی لازم است تا این فرمان را رعایت کنند.

این گزارش حاکیست که «قربانقلی بردی‏ محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در جلسه هیئت وزیران ترکمنستان که شب گذشته در کاخ ریاست جمهوری این کشور برگزار شد، فرا رسیدن عید سعید قربان را به ملت ترکمن و جهان اسلام تبریک و تهنیت گفت.

به گفته رئیس جمهور ترکمنستان، عید سعید قربان یک عید نورانی، مردمی، وحدت‌بخش و ترویج دهنده دوستی و برادری میان مردم و ایده‏‌های انسانی می‏‌باشد.

از سوی دیگر، تلویزیون ملی ترکمنستان نیز در گزارش مشابهی بیان کرد که رئیس جمهور این کشور به کلیه مقامات عالی‌رتبه دولت این کشور دستور داده‏ است که تدارکات خاصی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر عید سعید قربان در سراسر این کشور اتخاذ کنند.

علاوه بر جشن‌های مردمی، وزارت فرهنگ ترکمنستان نیز به مناسبت عید قربان برنامه‌های باشکوه هنری و فرهنگی تدارک دیده است که به مدت 3 روز در عشق‌آباد و مراکز استان‌ها و شهرهای مهم این کشور اجرا خواهند شد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول